ثور 18, 1399 16:20 Asia/Kabul
  •  افزایش شدید نا امنی غذایی در آمریکا در پی شیوع کرونا

طبق تحقیقات یک اندیشکده آمریکایی، با شیوع ویروس کرونا و بروز بحران اقتصادی، ناامنی غذایی در میان خانوارهای آمریکا با سرعت بسیار بالایی افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری "یواس نیوز"، نتایج تحقیقات و تحلیل‌های اواخر ماه آوریل موسسه تحقیقاتی "بروکینگز" نشان می‌ دهد که یک نفر از هر پنج کودک در آمریکا در دوران شیوع ویروس کرونا و در پی بحران اقتصادی ناشی از آن، توانایی تهیه غذای کافی را نداشتند.

تحلیل‌های اندیشکده بروکینگز همچنین حاکی از آن است که آمار و ارقام ارائه شده درباره ناامنی غذایی در میان خانوارهای آمریکایی در دوران شیوع ویروس کرونا در آمریکا، به میزان بی‌سابقه‌ای افزایش یافته و بیش از سه برابر آمار و ارقام سال 2008 درباره مواجهه این کشور با بزرگترین رکود اقتصادی است. 

براساس گزارش این موسسه تحقیقاتی، افرادی که در میان خانوارهای آمریکایی با فرزندان زیر 12 سال، نا امنی غذایی را در دوران شیوع ویروس کرونا تجربه کردند، به بیش از 40 درصد افزایش یافته اند که در مقایسه با آمار سال 2018، افزایش 25 درصدی داشته و دو برابر آمار مربوط به سال 2008 است.

آمریکا  با یک میلیون و 263 هزار و 224 مبتلا به کرونا و 74 هزار و 809 فوتی ناشی از ابتلا به این ویروس، حدود یک سوم از آمار جهانی ابتلا به بیماری کووید- 19 را به خود اختصاص داده و در صدر کشورهای جهان قرار گرفته است.

 

کلیدواژه