ثور 28, 1399 08:18 Asia/Kabul
  • استقبال جهانی از ابتکار اهتزاز پرچم فلسطین به مناسبت روز قدس
    استقبال جهانی از ابتکار اهتزاز پرچم فلسطین به مناسبت روز قدس

اقشار مختلف ضد رژیم صهیونیستی در سراسر جهان با ارسال پیامی‌هایی در شبکه‌های اجتماعی، حمایت خود را از ابتکار اهتزاز پرچم فلسطین به مناسبت روز جهانی قدس اعلام کرده‌ و بر لزوم مقاومت در برابر تجاوزگری‌های رژیم اشغال‌گری قدس تاکید کرده‌اند.

آخرین جمعه ماه مبارک رمضان  به ابتکار امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران روز جهانی قدس نام‎گذاری شده است تا مسلمانان سراسر جهان، انزجار خود را از سیاست‎های نژادپرستانه رژیم صهیونیستی اعلام کنند.

اما شیوع ویروس کرونا (کووید-19) و ضرورت رعایت نکات بهداشتی برای جلوگیری از گسترش این بیماری، تظاهرات امسال در بیشتر کشورها را با مشکل مواجه کرده است. 

از این رو مسلمانان انگلیس به رهبری کمیسیون حقوق بشر اسلامی لندن دست به ابتکار خلاقانه‌ای زده است. 

کمیسیون حقوق بشر اسلامی لندن با راه‌اندازی پویشی از مخالفان رژیم صهیونیستی خواسته است تا برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین پرچم این کشور را در هر نقطه جهان در ده روز پایانی ماه مبارک رمضان به اهتزاز درآورده و تصویر آن را در شبکه‌های اجتماعی نشر دهند. 

این سازمان اسلامی همچنین هشتگی را تحت عنوان «پرچم را به اهتزاز درآور» تعریف کرده و از افراد خواسته تا با مشارکت در این پویش، این عبارت را در شبکه های اجتماعی ترند کنند. 

گروهی از مسلمانان آلمان نیز به نشان همبستگی با ملت فلسطین تصویری را در فضای مجازی نشر داده‌اند که در آن پرچم دو کشور در شمایل قلبی که روی زمین نقاشی شده، نمایان شده است. 

تعدادی از مسلمانان نیجریه و طرفداران "شیخ ابراهیم زکزاکی"، رهبر جنبش اسلامی این کشور نیز، لباس‌های به رنگ پرچم فلسطین را برتن کرده و تصویر آن را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده‌اند. 

 

همچنین «میک نپیر» رئیس کارزار اسکاتلندی همبستگی با مردم فلسطین با اشاره به ضرورت حمایت از پویش «پرچم را به اهتزاز درآور» گفت: اراذل صهیونیستی از سال 1948 میلادی جمعیت کثیری از فلسطینیان را آواره کرده‌اند. 

"حوریه بتلجا" فعال مدنی ساکن پاریس فرانسه هم با انتشار پیامی در فیس‌بوک حمایت از فلسطینیان، تاریخ و مقاومت آنها را نه تنها یک وظیفه انسانی بلکه افتخاری برای جامعه بشری دانست.

در دانمارک، رئیس مسجد امام علی نیز با اشاره به تلاش‌های گسترده رژیم صهیونیستی برای وادار کردن مسلمانان به سکوت در برابر جنایت‌های تل‌آویو بر لزوم مقاومت و نمایش همبستگی مسلمانان در فضای مجازی تاکید کرد. 

رژیم صهیونیستی قصد دارد از ماه ژوئیه بخش‌هایی از کرانه باختری رود اردن را به اشغال خود درآورده و ضمیمه سرزمین های اشغالی کند.

این تصمیم رژیم صهیونیستی با واکنش سازمان ملل متحد و جامعه جهانی ازجمله گروه های فلسطینی مواجه شده است.

 

 

کلیدواژه