نگرانی پنتاگون از تهدید ترامپ به استفاده از قوای نظامی در برخورد با معترضان
(last modified 1399-03-14T09:45:00+00:00 )
جوزا 14, 1399 14:15 Asia/Kabul
  • نگرانی پنتاگون از تهدید ترامپ به استفاده از قوای نظامی در برخورد با معترضان
    نگرانی پنتاگون از تهدید ترامپ به استفاده از قوای نظامی در برخورد با معترضان

مقام های وزارت دفاع آمریکا "پنتاگون"، درباره تهدیدات رئیس جمهوری این کشور مبنی بر توسل به زور و استفاده از قوای نظامی ارتش در برخورد با معترضان ابراز نگرانی کردند.

به گزارش شبکه خبری سی ان ان، مقامات  "پنتاگون" اعلام کردند: حتی قبل از اظهارات  دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا  مبنی بر آمادگی او برای استقرار نیرو‌های نظامی  در شهر‌های آمریکا، در این خصوص نارضایتی عمیق و فزاینده ‌ای در میان برخی مقام های پنتاگون وجود داشت.

"مارک اسپر" وزیر دفاع آمریکا، نیز  از گارد ملی این کشور خواسته تا برای کمک به پلیس فدرال و نیروهای محلی به واشنگتن، نیروهای بیشتری اعزام کند. 

برخی از نیرو‌های گارد ملی آمریکا از محول شدن ماموریت برقراری نظم مدنی به آن‌ها ناراضی هستند.

 در شرایطی که نیرو‌های امنیتی برای پراکندن معترضان از اطراف محوطه کاخ سفید به شلیک گاز اشک آور روی آورده بودند، ترامپ اعلام کرد: در صورت خودداری مقام های ایالتی و شهری از توسل به اقدامات لازم برای دفاع از جان و اموال مردم، قانون  اجازه استقرار نظامیان ارتش را برای سرکوب بی نظمی و اختلال مدنی  اجرایی خواهد کرد.

این در حالی است که ده‌ها هزار نفر از مردم آمریکا، باوجود  برقراری مقررات منع آمد و شد و تهدیدهای ترامپ و در اعتراض به قتل "جورج فلوید" شهروند سیاهپوست آمریکایی برای هشتمین روز متوالی به خیابان‌ها آمدند.

 

کلیدواژه