سرطان 06, 1399 11:39 Asia/Kabul
  • اتهام زنی جدید آمریکا علیه ایران درباره عدم مبارزه با قاچاق انسان

وزارت خارجه آمریکا در گزارش سالانه خود درباره "قاچاق انسان" که روز پنجشنبه منتشر شد مطابق روال هر سال جمهوری اسلامی ایران را به عدم مقابله موثر با این پدیده متهم کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، در گزارش سالانه "قاچاق انسان" آمریکا (سال 2020)، واشنگتن بار دیگر ایران را در کنار چند کشور دیگر در سطح سوم، یعنی پایین‌ترین سطح رده‌بندی مبارزه کشورها با قاچاق انسان، قرار داده است.

در بخشی از این گزارش مملو از ادعاهای ضدایرانی، آمده است: «دولت ایران حداقل استانداردهای از بین بردن قاچاق انسان را رعایت نکرده و تلاش قابل توجهی هم برای این کار انجام نمی‌دهد. به همین دلیل، ایران در سطح سوم باقی ماند.»

در این گزارش، بار دیگر مانند سال‌های گذشته ایران به جذب «کودک سرباز» متهم شده است. 

دولت آمریکا سالانه گزارش‌های مختلفی در زمینه تروریسم، حقوق بشر، قاچاق انسان و دیگر موارد منتشر می‌کند و تقریبا در تمام این گزارش‌ها جمهوری اسلامی ایران را در پایین‌ترین سطوح قرار داده و هر بار فهرستی از اتهامات را علیه ایران مطرح می‌کند.

آمریکا این گزارش ها را با استفاده از منابع دروغین و اطلاعات نامعتبر تهیه می کند.

اتهامات بی اساس آمریکا علیه ایران درحالی است که جمهوری اسلامی ایران تحت لوای اصول و آموزه های اسلامی، از یکی از مترقی ترین قوانین اساسی و وضع شده در زمینه حمایت از شان و کرامت انسان برخوردار است.

وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران پیشتر با مردود خواندن این گزارش ها تاکید کرده بود، سیاست های مداخله جویانه و بی ثبات کننده آمریکا در جهان به ویژه در غرب آسیا و آفریقا زمینه گسترش شبکه های تبهکاری فراملی قاچاق انسان را فراهم کرده است.

کلیدواژه