درخواست کنگره آمریکا از اتحادیه اروپا برای اقدام علیه حزب‌الله لبنان
(last modified 1399-04-07T05:20:06+00:00 )
سرطان 07, 1399 09:50 Asia/Kabul
  • درخواست کنگره آمریکا از اتحادیه اروپا برای اقدام علیه حزب‌الله لبنان

گروهی از قانونگذاران آمریکایی با اعمال فشار و دخالت در امور داخلی اتحادیه اروپا، اقدام این اتحادیه را علیه حزب الله لبنان خواستار شدند.

به گزارش  تارنمای «هیل»، گروهی از قانونگذاران آمریکایی در نامه ای به «هیات اتحادیه اروپا» در واشنگتن از این  اتحادیه، خواستند تا کلیت حزب‌الله لبنان را به عنوان یک سازمان تروریستی معرفی کرده و فعالیت‌هایش را ممنوع کند.

یک سخنگوی اتحادیه اروپا در پاسخ به این نامه اعلام کرد،  اتحادیه اروپا همچنان معتقد است که مشارکت در گفت‌وگوی سازنده با همه احزاب سیاسی در لبنان کلید ثبات در این کشور است و نه تنها برای امنیت اروپا، بلکه برای خاورمیانه نیز حیاتی است.

این سخنگو با بیان اینکه شاخه سیاسی حزب‌الله «بخش اجتناب‌ناپذیر از عرصه سیاسی لبنان» است، تأکید کرد، اتحادیه اروپا به همکاری با همه بخش‌های دولت لبنان ادامه می‌دهد.

اتحادیه اروپا، در سال 2013 شاخه نظامی حزب‌الله را به عنوان سازمان تروریستی معرفی کرد اما فعالیت‌های شاخه سیاسی آن را مجاز می‌داند.

آمریکا و رژیم صهیونیستی بعد از موفقیت‌های حزب‌الله لبنان در مقابله با گروه‌های تروریستی در منطقه، تلاش‌ها برای تشدید فشار بر این جنبش را افزایش داده‌اند.

واشنگتن در راستای تلاش برای پایین آوردن محبوبیت حزب‌الله در لبنان بانک‌ها و شخصیت‌های لبنانی را به اتهام ارتباط با این گروه در فهرست تحریم های خود قرار داده است. 

حزب الله لبنان به عنوان یکی از اعضای اصلی جبهه مقاومت،  نقشی اساسی در مقابله با توطئه ها و اقدامات محور آمریکایی - صهیونیستی در منطقه دارد.

کلیدواژه