واکنش احزاب پاکستان و افغانستان به برقراری روابط امارات و رژیم صهیونیستی
(last modified 1399-05-25T14:05:57+00:00 )
اسد 25, 1399 18:35 Asia/Kabul
  • واکنش احزاب پاکستان و افغانستان به برقراری روابط امارات و رژیم صهیونیستی
    واکنش احزاب پاکستان و افغانستان به برقراری روابط امارات و رژیم صهیونیستی

احزاب پاکستان و افغانستان، برقراری روابط دیپلماتیک امارات با رژیم صهیونیستی را محکوم کردند .

سناتور « سراج الحق » رییس حزب جماعت اسلامی پاکستان روز شنبه در گفت وگو با ایرنا از اعلام توافق امارات با رژیم صهیونیستی برای روابط دیپلماتیک ابراز تاسف کرد و گفت، مردم پاکستان از امارات می‌خواهند که این  رژیم را به رسمیت نشناسد،  زیرا هرگونه سازش با اشغالگران پیامدهای خطرناکی برای منطقه به دنبال دارد.

سراج الحق از دولت پاکستان  خواست تا با فراخواندن نشست فوق العاده سازمان همکاری اسلامی، از فلسطین حمایت کند و امارات را برای لغو تصمیم عادی‌سازی روابط با صهیونیست‌ها تحت فشار قرار دهد.

علامه «راجا ناصر عباس جعفری» دبیرکل حزب مجلس وحدت مسلمین پاکستان نیز تبانی حاکمان امارات با رژیم صهیونیستی را به مثابه خنجرزدن از پشت به مسلمانان و دانست و گفت: ابوظبی با این اقدام مسیر همدستی و سازش سایر حاکمان عربی منطقه خلیج فارس را با رژیم صهیونیستی هموار می سازد.

«ثاقب اکبر» پژوهشگر پاکستانی نیز گفت: توافق امارات به عنوان متحد نزدیک عربستان با رژیم صهیونیستی صفحه دیگری از خیانت برخی حاکمان عرب به مسلمانان و مردم فلسطین است.

حزب عدالت و توسعه افغانستان هم در بیانیه ای توافق امارات با رژیم صهیونیستی برای آشکارسازی روابط دوجانبه را به معنای پایمال کردن حقوق ملت فلسطین دانست واز سازمان ملل و کشورهای اسلامی خواست در کنار ملت فلسطین قرار بگیرند.

کلیدواژه