تاکید "لاوروف" بر بی نتیجه بودن اقدامات آمریکا در بازگرداندن تحریم های ضد ایرانی
(last modified 1399-06-03T04:10:30+00:00 )
سنبله 03, 1399 08:40 Asia/Kabul
  • تاکید

وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد، آمریکا نمی تواند با استناد به ساز و کار قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد تحریم ها علیه ایران را بازگرداند.

به گزارش ایرنا، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه گفت که تلاش برای استفاده غیرقانونی از قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد که آمریکا خود آن را نقض کرد، برای این کشور نتیجه نخواهد داد.

لاوروف افزود: در زمان حاضر خروج آمریکا از برجام در شورای امنیت سازمان ملل بحران ایجاد کرده است اما  این بحران را پشت سر خواهیم گذاشت. 

اقدامات مقامات آمریکایی، پیشتر برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران در شورای امنیت سازمان ملل متحد شکست خورد و به نتیجه نرسید. 

"مایک پمپئو" وزیر خارجه آمریکا، روز پنج شنبه گذشته با ارائه پیش نویس قطعنامه ای به رئیس شورای امنیت سازمان ملل متحد، ایران را به نقض برجام متهم  کرد و رسماً خواستار بازگشت تحریم‌های ایران شد.

پس از یک روز از ارائه درخواست رسمی آمریکا به شورای امنیت سازمان ملل متحد برای بازگرداندن تحریم‌هایی که به موجب برجام و قعطنامه 2231 لغو شده بود، روز جمعه 13 عضو اعم از چهار عضو دائم و 9 عضو غیردائم به صراحت اعلام کردند خواسته آمریکا هیچ مبنای قانونی ندارد.

کلیدواژه