الهام علی اف: بدون عقب‌نشینی ارمنستان از قره‌باغ، مذاکره نمی‌کنیم
(last modified 1399-07-14T04:37:07+00:00 )
میزان 14, 1399 09:07 Asia/Kabul
  • الهام علی اف: بدون عقب‌نشینی ارمنستان از قره‌باغ، مذاکره نمی‌کنیم
    الهام علی اف: بدون عقب‌نشینی ارمنستان از قره‌باغ، مذاکره نمی‌کنیم

رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان در صفحه توئیتر گفت که تنها در صورت خروج نیروهای ارمنی از منطقه «قره‌باغ» حاضر به گفت‌و‌گو است.

به گزارش خبرگزاری فارس، «الهام علی‌اف» همچنین نوشت که ارمنستان باید بپذیرد که منطقه قره‌باغ جزو این کشور نیست و باید در یک جدول زمانی از این منطقه عقب‌نشینی کند.

علی‌اف در ادامه نوشت که برخی مسئولان اروپایی مسئول شرایط به وجود آمده هستند و دست به انتشار شایعات و دروغ درخصوص جمهوری آذربایجان می‌زنند.

«الهام علی‌اف» همچنین رفتار کشورهای اروپایی را در ضدیت با صلح دانست و از کشورهای مجموعه مینسک (عمدتا روسیه، آمریکا، فرانسه و اتحادیه اروپا) خواست تا بر ارمنستان فشار آورند.

درگیری میان نظامیان ارمنستان و جمهوری آذربایجان در مرزهای مشترک دو کشور روز یک شنبه گذشته از سرگرفته شد و هریک از طرفین دیگری را به آغاز جنگ متهم کردند.

در سال ۱۹۹۴ میلادی، به دنبال درگیری های چهارساله نظامی دو کشور، برخی دولت های اروپایی و منطقه برای پایان دادن به منازعات ارضی میان باکو و ایروان وارد عمل شدند و سرانجام با میانجیگری گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا، آتش‌بس میان طرفین مناقشه برقرار شد، اما تلاش‌های بین‌المللی برای حل مسالمت‌آمیز این مناقشه تا به امروز نتیجه‌ای نداشته است.

کلیدواژه