عقرب 07, 1399 16:41 Asia/Kabul
  • درخواست شیخ الازهر برای اعلام جرم علیه اسلام ستیزی
    درخواست شیخ الازهر برای اعلام جرم علیه اسلام ستیزی

شیخ الازهر مصر ضمن انتقاد از اظهارات اسلام ستیزانه رئیس جمهوری فرانسه، تصویب قانون جرم دانستن خصومت علیه مسلمانان را خواستار شد.

به گزارش روز سه شنبه الجزیره، "احمد طیب" شیخ الازهر مصر از جامعه جهانی خواست قانونی را که براساس آن خصومت علیه مسلمانان و نفرت پراکنی بین آنان و دیگران جرم محسوب شود و متخاصمان مجازات شوند، تصویب کنند. 

"احمد طیب" با اشاره به قتل "ساموئل پاتی" Samuel Paty، آموزگار فرانسوی که به شاگردانش کاریکاتورهای موهن درباره پیامبر گرامی اسلام (ص) نشان داده بود، گفت: الازهر مصر بلافاصله این حادثه را محکوم کرد اما انتشار کاریکاتورهای موهن اقدامی زیان‌ بار و خصومت آشکار با دین اسلام و رسول گرامی است.

شیخ الازهر مصر در عین حال مسلمانان را به پایبندی به روش‌های مسالمت آمیز و راه‌های قانونی برای دفاع از دین اسلام و پیامبر اکرم (ص) دعوت کرد. 

به دنبال قتل این آموزگار فرانسوی، "امانوئل مکرون" رئیس جمهوری فرانسه در اظهاراتی وقیحانه اعلام کرد، فرانسه همچنان به انتشار کاریکاتورهای موهن علیه پیامبر گرامی ‌اسلام (ص) ادامه خواهد داد.

این اظهارات اسلام ستیزانه مکرون با انتقادها و محکومیت‌های گسترده مردم مسلمان، مقام‌ها و شخصیت‌های جوامع اسلامی در سراسر جهان مواجه شده است.

 

کلیدواژه