عقرب 11, 1399 19:00 Asia/Kabul
  • ادامه تظاهرات در پاکستان ضد رییس جمهوری فرانسه

ده‌ها هزار نفر از تظاهرکنندگان پاکستانی در اعتراض به اظهارات اسلام ستیزانه رئیس جمهوری فرانسه ،پرچم این کشور و تصاویر «امانوئل مکرون» را به آتش کشیدند.

 به گزارش خبرگزاری صداو سیما ، امروز یک شنبه همزمان با ادامه برگزاری تظاهرات در شهر کراچی پاکستان در اعتراض به انتشار کاریکاتور‌های موهن به پیامبر اسلام (ص) در فرانسه، تدابیر امنیتی در اطراف کنسولگری این کشور در این شهر تشدید شد.

 تظاهرکنندگان پاکستانی،  شعار‌های "لبیک یا رسول الله" (ص) , "لبیک یا حسین" (ع) و "لبیک یا مهدی" (عج) سر دادند. 

پیشتر نمایندگان مجالس سنا و ملی پاکستان دراعتراض به اظهارات اخیر رئیس جمهوری فرانسه مبنی بر ادامه انتشار کاریکاتورهای موهن ضد پیامبر اکرم (ص)، اخراج سفیر پاریس از اسلام آباد را خواستار شده بودند.

«امانوئل مکرون» رییس جمهوری فرانسه اخیراً در اظهاراتی با وقاحت اعلام کرده بود که فرانسه همچنان به انتشار کاریکاتورهای توهین آمیز علیه رسول گرامی اسلام (ص) ادامه خواهد داد که با واکنش تند مسلمانان روبرو شده است.

نشریه فرانسوی شارلی ابدو (Charlie Hebdo) دومین بار پس از ۲۰۱۵ میلادی، انتشار کاریکاتورهای موهن راجع به پیامبر اسلام (ص) را تکرار کرد. اقدامی که «آزادی بیان» خوانده شد در حالیکه بر اساس اسناد حقوق بین‌ الملل، توهین به اعتقادات دیگر ادیان و اقوام، به هیچوجه آزادی بیان به شمار نمی‌آید.

کلیدواژه