نتایج اولیه انتخابات آمریکا؛ تداوم پیشتازی بایدن از ترامپ در آرای الکترال کالج​​​​​​​
(last modified 1399-08-14T05:38:06+00:00 )
عقرب 14, 1399 10:08 Asia/Kabul
  • نتایج اولیه انتخابات آمریکا؛ تداوم پیشتازی بایدن از ترامپ در آرای الکترال کالج​​​​​​​
    نتایج اولیه انتخابات آمریکا؛ تداوم پیشتازی بایدن از ترامپ در آرای الکترال کالج​​​​​​​

طبق نتایج اولیه شمارش آرای پنجاه و نهمین دور انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، نامزد دموکرات ها در مقایسه با نامزد جمهوری خواهان پیشتاز است.

به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از رسانه های آمریکا، هر چند «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری کنونی این کشور تلاش می کند با غلبه بر نامزد دموکرات و سرسخت خود «جو بایدن»، به مدت چهار سال دیگر کلید کاخ سفید را دستان خود حفظ کند، اما تاکنون توانسته 120 رای الکترال را به دست آورد.

در مقابل تا این لحظه، «جو بایدن» 209 رای الکترال را کسب کرده است.

بایدن تا این مرحله از شمارش آرا، در ایالت های نیویورک، ایلینوی، ویرجینیا، مریلند، نیومکزیکو، نیوجرسی، رود آیلند، دلاویر، کنتیکت، مینه سوتا، ماساچوست، آریزونا و ورمونت پیروز شده است.

ترامپ هم تا این لحظه در ایالت‌های فلوریدا، اوکلاهاما، آرکانزاس، می‌سی‌سی‌پی، آلاباما، تنسی، کنتاکی، ویرجینای غربی، نبراسکا، وایومینگ، داکوتای شمالی، فلوریدا، داکوتای جنوبی، اوهایو و کارولینای جنوبی پیروز شده است.

مهم‌ترین عامل در پیروزی یا شکست در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، میزان کسب آرای الکترال است.

هر نامزد برای پیروزی درانتخابات ریاست جمهوری از مجموع 538 رأی به حداقل 270 رأی الکترال نیاز دارد تا بتواند به کاخ سفید راه یابد. 

پنجاه و نهمین دور انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بامداد سه شنبه سوم نوامبر/13عقرب به وقت محلی در آمریکا آغاز شد. از حدود دو ساعت پیش روند اخذ رای پایان یافته و شمارش آرا شروع شده است.

کلیدواژه