عقرب 25, 1399 13:19 Asia/Kabul
  • تلاش نتانیاهو برای استفاده از آخرین روزهای دولت ترامپ
    تلاش نتانیاهو برای استفاده از آخرین روزهای دولت ترامپ

دفتر ملی دفاع از سرزمین و مقابله با شهرک‌سازی وابسته به سازمان آزادیبخش فلسطین اعلام کرد، نخست وزیر رژیم صهیونیستی تا پیش از روی کار آمدن دولت جدید در آمریکا، برای پیشبرد طرح الحاق استفاده می‌کند.

به گزارش روزیکشنبه  خبرگزاری معا، دفتر ملی دفاع از سرزمین و مقابله با شهرک‌سازی وابسته به سازمان آزادیبخش فلسطین در گزارشی اعلام کرد، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی تا ۲۰ ژانویه، موعد روی کارآمدن دولت جدید آمریکا، برای انجام اقداماتی جهت پیشبرد طرح الحاق کرانه باختری رود اردن استفاده می‌کند.

بر اساس این گزارش، حمایت دولت «دونالد ترامپ» تا روی کار آمدن دولت «جو بایدن» از رژیم صهیونیستی، همچنان ادامه خواهد داشت.

قرار است «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا در روزهای آتی به جولان اشغالی و تعدادی از شهرک‌های صهیونیستی در کرانه باختری سفر کند.

درهمین حال در کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی تلاش‌های جدیدی برای درخواست از کابینه، جهت مشروعیت بخشیدن به مراکز شهرک‌سازی قبل از ورود «جوبایدن» به کاخ سفید آغاز شده است.

رژیم صهیونیستی برای الحاق اراضی بیشتری از کرانه باختری به سرزمینهای اشغالی، براساس «طرح الحاق» ساخت شهرک های صهیونیست نشین را افزایش داده است.

طبق قطعنامه 2334 شورای امنیت سازمان ملل، فعالیتهای شهرک سازی رژیم صهیونیستی غیرقانونی است؛ با این وجود رژیم صهیونیستی با تخریب منازل فلسطینیان و احداث شهرک‌های صهیونیستی، به سلطه‌جویی‌های خود ادامه می دهد.

 

کلیدواژه