قوس 09, 1399 10:03 Asia/Kabul
  • سندرز: ترور فخری زاده غیرقانونی بود
    سندرز: ترور فخری زاده غیرقانونی بود

سناتور مستقل آمریکا در پیامی ترور دانشمند هسته ای و دفاعی ایران را اقدامی بی پروا، تحریک آمیز و غیرقانونی توصیف کرد.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، "برنی سندرز" سناتور مستقل آمریکا در یک پیام توییتری با غیرقانونی خواندن ترور شهید " محسن فخری زاده" دانشمند هسته ای و دفاعی ایران نوشت: پر واضح است که هدف از این اقدام همزمان با به قدرت رسیدن یک دولت جدید، تضعیف دیپلماسی ایالات متحده و ایران بوده است. 

سندرز افزود، ما نباید اجازه دهیم که این اتفاق بیفتد، دیپلماسی، بهترین راه پیشرفت است.

"گریگوری میکس" ، عضو دموکرات مجلس نمایندگان امریکا در واکنش به ترور شهید فخری زاده در یک پیام توئیتری اعلام کرد : این ترور اقدامی بی ملاحظه و تنش زا است که تنها موجب تضعیف تلاش بایدن برای احیای توافق با ایران می شود.

میکس افزود: اقداماتی از این دست نه تنها تاثیر بسیار اندکی بر محدود کردن قابلیت های هسته ای ایران دارد، بلکه راه حل دیپلماتیک برای رسیدن به صلح را از بین می برد.

"محسن فخری زاده" رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران عصر جمعه (7 قوس) طی عملیاتی انتحاری و مسلحانه در دماوند واقع در استان تهران، به شهادت رسید.

"بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر اسرائیل پیش تر در جریان یکی از اقدامات خود برای متهم کردن ایران به تلاش برای دستیابی به سلاح هسته ای گفته بود، نام "محسن فخری زاده" را به خاطر بسپارید.

چندین کشور جهان ترور "محسن فخری زاده" دانشمند هسته ای و دفاعی ایران را محکوم کرده اند.

 

کلیدواژه