قوس 12, 1399 09:19 Asia/Kabul
  • وزیر دادگستری آمریکا تقلب در انتخابات را رد کرد
    وزیر دادگستری آمریکا تقلب در انتخابات را رد کرد

وزیر دادگستری و دادستان کل آمریکا گفت: شواهدی از تقلب گسترده که بتواند نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ را تغییر دهد، کشف نکرده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس روز سه‌شنبه به نقل از ویلیام بار این مطلب را برخلاف ادعاهای مکرر دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا که همچنان از پذیرش نتیجه انتخابات امتناع می‌ورزد، منتشر کرد.

ویلیام بار در گفت‌وگو با این خبرگزاری اظهار کرد: دادستان‌های آمریکا و ماموران پلیس فدرال (اف بی آی) در تلاشند تا شکایات و اطلاعات خاصی را که دریافت کرده‌اند پیگیری کنند، اما آنها هیچ مدرکی را که بتواند نتیجه انتخابات را تغییر دهد، کشف نکرده‌اند.

این اظهار نظر وزیر دادگستری دولت ترامپ که یکی از متحدان جدی وی در دو سال گذشته بوده، برخلاف تمام ادعاهایی است که اطرافیان نزدیک ترامپ به ویژه رودی جولیانی وکیل شخصی ترامپ مطرح می‌کنند.

اظهارات بار، در شرایطی انجام می شود که ایالت‌های ویسکانسین و آریزونا، نتیجه نهایی را به نفع جو بایدن تایید کردند و به نظر می‌رسد در ایالت‌های  جورجیا و پنسیلوانیا هم اتفاق خاصی رخ ندهد.

دونالد ترامپ، هنوز شکست در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را نپذیرفته و تیم انتخاباتی وی شکایت های حقوقی درمورد تقلب در انتخابات را پیگیری می کند. 

تاکنون هیچیک از شکایت حقوقی تیم انتخاباتی ترامپ، در دادگاههای ایالتی آمریکا پذیرفته نشده است.

کلیدواژه