عقب نشینی مقامات مغربی از پذیرش توافق سازشکارانه مغرب و رژیم صهیونیستی
(last modified 1399-09-22T08:02:23+00:00 )
قوس 22, 1399 12:32 Asia/Kabul
  • عقب نشینی مقامات مغربی از پذیرش توافق سازشکارانه مغرب و رژیم صهیونیستی
    عقب نشینی مقامات مغربی از پذیرش توافق سازشکارانه مغرب و رژیم صهیونیستی

وزیر امور خارجه مغرب، در عقب نشینی آشکار از پذیرش توافق سازشکارانه مغرب و رژیم صهیونیستی مدعی شد، توافق با رژیم صهیونیستی عادی ‌سازی روابط نیست.

"ناصر بوریطه "، وزیر امور  خارجه مغرب در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک مدعی شد: مغرب دفتر ارتباطی با اسرائیل تا سال ۲۰۰۲ داشت و برخی از تصمیمات، ازسرگیری تماس‌ها با اسرائیل را ایجاب می‌کرد و این عادی‌سازی روابط نیست.

بوریطه این مسئله را تکذیب کرد که به رسمیت شناختن حاکمیت مغرب بر صحرای باختری  از سوی آمریکا در ازای ازسرگیری روابط با اسرائیل باشد.

کاربران فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در مغرب با راه اندازی هشتگ "فلسطین، آرمان شرافت" ضمن محکوم کردن تصمیم سران این کشور برای عادی سازی روابط با تل آویو تاکید کردند که شیوه واشنگتن و رژیم صهیونیستی در جذب کشورهای عربی برای سازش، گروکشی است.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا روز پنجشنبه گذشته از عادی سازی روابط میان مغرب و رژیم صهیونیستی خبر داد.

اعلام عادی سازی روابط مغرب و رژیم صهیونیستی در حالی است که مردم مغرب اخیرا با برگزاری تظاهراتی روند عادی سازی  روبط با رژیم اسرائیل را خیانت به فلسطین و خنجر زدن از پشت به ملت آن برشمردند.

پیشتر نیز در پی فشارهای دونالد ترامپ  برای عادی‌سازی روابط  رژیم های عربی با رژیم صهیونیستی،  امارات، بحرین و سودان با اسرائیل  بر سر عادی سازی کامل روابط دیپلماتیک به توافق رسیده بودند.

این توافقات، با انتقادات گسترده در جهان اسلام مواجه شده است.

کلیدواژه