جدی 20, 1399 19:26 Asia/Kabul
  • 
مادورو: عوامل حمله به کنگره آمریکا افرادی بودند که به عراق، لیبی و افغانستان حمله کردند
    مادورو: عوامل حمله به کنگره آمریکا افرادی بودند که به عراق، لیبی و افغانستان حمله کردند

رئیس جمهوری ونزوئلا، در واکنش به حمله هواداران رئیس جمهوری آمریکا به کنگره، آن‌ها را از نسل افرادی نامید که به عراق، سوریه و برخی کشورهای دیگر حمله کردند و مردم را به قتل رساندند.

به گزارش رادیو دری ، «نیکلاس مادورو» رئیس جمهوری ونزوئلا در واکنش به حمله هوداران دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به کنگره این کشور  گفت :  از همان کشوری که کودتا  در آنجا شکل می‌گیرد، از کشوری که حمله به نقاط دیگر شکل می‌گیرد، اینک بازتاب آن اعمال به خودشان برمی گردد.

مادورو افزود : این سفید پوستان همان‌هایی بودند که  به عراق، افغانستان، لیبی، سوریه، پاناما و گرانادا حمله کردند و این افراد همان‌هایی بودند که به مردم حمله کردند، و آن‌ها را به قتل رساندند.

رئیس جمهوری ونزوئلا با اشاره به تلاش‌های ترامپ برای برندازی دولت قانونی این کشور نیز گفت :  ترامپ سعی کرد به ونزوئلا حمله کند و یک دست نشانده را تحمیل کند که بسیار نادان، بی کفایت و احمق بود.

اشاره مادورو،  به «خوان گوایدو» (1) سرکرده مخالفان ونزوئلایی بود  که دولت ترامپ بسیار تلاش کرد با انواع توطئه ها و انجام کودتا وی را به قدرت برساند اما با مقاومت ارتش و مردم ونزوئلا این توطئه شکست خورد. 

همزمان با بر‌گزاری جلسه مشترک کنگره آمریکا،  برای تأیید نهایی پیروزی «جو بایدن» در انتخابات ریاست جمهوری، عده‌ای از هواداران ترامپ که در مقابل این ساختمان تجمع کرده بودند به داخل آن یورش بردند.

در جریان حمله به کنگره آمریکا، پنج نفر کشته و ده‌ها نفر هم زخمی شدند.

کلیدواژه