جدی 30, 1399 18:55 Asia/Kabul
  • ادامه جنجال‌ها بر سر انتقال قدرت در آمریکا
    ادامه جنجال‌ها بر سر انتقال قدرت در آمریکا

رئیس جمهوری آمریکا و همسرش کاخ سفید را ذر حالی ترک خواهند کرد که برای مراسم خداحافظی از رئیس جمهوری منتخب این کشور و همسرش دعوت به‌عمل نیاورده‌اند.

به گزارش رادیودری به نقل از سی‌ان‌ان، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و همسرش ملانیا قصد دارند صبح چهارشنبه 20 ژانویه/1دلو کاخ سفید را ترک کنند و هیچ تمایلی برای انتقال قدرت به جو بایدن رئیس جمهوری منتخب این کشور و همسرش ندارند.

ترامپ پیش از این گفته است که در مراسم تحلیف جو بایدن شرکت نخواهد کرد. 

این در حالی است که هفته گذشته رسانه‌های آمریکایی از قبیل سی‌ان‌ان گزارش دادند، پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) با درخواست دولت ترامپ برای برگزاری مراسم نظامی خداحافظی از رئیس‌ جمهور مخالفت کرده است.

مخالفت پنتاگون با برگزاری مراسم نظامی خداحافظی و بدرقه ترامپ از ریاست جمهوری، در شرایطی انجام شده که از زمان ریاست جمهوری رونالد ریگان برگزاری این مراسم سابقه داشته است.

طبق برنامه مقرر برای مراسم تحلیف بایدن، قرار است ظهر روز چهارشنبه 20 ژانویه/1دلو به وقت محلی واشنگتن دی سی او به عنوان رئیس‌ جمهوری جدید آمریکا سوگند یاد کند.

مراسم تحلیف بایدن و هریس به عنوان رئیس‌ جمهوری و معاون رئیس‌ جمهوری جدید آمریکا، تحت تدابیر شدید امنیتی در پایتخت این کشور انجام می‌ گیرد.

کلیدواژه