ابتلای 750 نفر از نیروهای گارد ملی در مراسم تحلیف بایدن به کرونا
(last modified 1399-11-11T05:41:07+00:00 )
دلو 11, 1399 10:11 Asia/Kabul
  • ابتلای 750 نفر از نیروهای گارد ملی مراسم تحلیف بایدن به کرونا
    ابتلای 750 نفر از نیروهای گارد ملی مراسم تحلیف بایدن به کرونا

شمار مبتلایان به ویروس کرونا، در میان نیروهای گارد ملی مراسم تحلیف رئیس جمهوری آمریکا به 750 نفر افزایش یافت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی  پولیتیکو،  مقام‌های گارد ملی آمریکا روز جمعه از افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا  در میان نیروهای گارد ملی که وظیفه حفظ امنیت مراسم تحلیف «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا را بر عهده داشتند، خبر دادند.

به دنبال حمله ششم ژانویه(17 جدی)طرفداران دونالد ترامپ رئیس‌ جمهوری سابق آمریکا به کنگره، وزارت دفاع  "پنتاگون"  نظامیان گارد ملی را به "واشنگتن دی سی "  اعزام کرد و همچنین به منظور تامین امنیت مراسم تحلیف جو بایدن، ۲۵۰۰۰ نیروی گارد ملی در پایتخت مستقر شدند.

انتشار تصاویر خوابیدن نیروهای گارد ملی در محوطه‌های باز و همچنین پارکینگ‌‌های خودروها در پایتخت آمریکا سبب شد که برخی از فرمانداران ایالت‌های آمریکا شامل نیوهمپشایر، تگزاس و فلوریدا خواستار بازگشت فوری نیروهای گارد ملی این ایالت‌ها  بعد ازمراسم تحلیف شوند.

پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلد میترز" ( Worldometers)، از افزایش شمار تلفات ویروس کرونا در آمریکا به بیش از 447 هزار نفر خبر داد.

آمریکا، هم اکنون درصدر کشور‌های جهان هم از نظر میزان شمار مبتلایان به ویروس کرونا و هم از نظر میزان مرگ و میر ناشی از این ویروس قرار دارد.

 

کلیدواژه