دلو 12, 1399 09:38 Asia/Kabul
  • کهنه سربازان آمریکایی در میان عوامل حمله به کنگره
    کهنه سربازان آمریکایی در میان عوامل حمله به کنگره

شمار زیادی از کهنه سربازان آمریکا در حمله به کنگره دخالت داشته اند.

سی.ان.ان  گزارش داد؛ براساس تحقیقات این شبکه تلویزیونی  ۹ نفر از کهنه سربازان آمریکا در حمله به کنگره نقش داشته اند. جو بیگز یکی از این افرادی است که در حمله به کنگره نقش داشته است. وی یکی از عوامل گروه خشن پرود بویز است.

شواهد حاکی از این است که بیگز مسئولیت هدایت شمار زیادی از آشوبگران را در حمله به کنگره و نابودی اموال عمومی برعهده داشته است.

 یک قاضی اعلام کرده است که بیگز ممکن است به حبس خانگی محکوم شود.

گابریل گارسیا اهل میامی نیز یکی دیگر از کهنه سربازانی است که در روز ششم ژانویه(17جدی) به کنگره آمریکا حمله کرد. او حتی در سال 2020 نامزد انتخابات ایالتی شد اما بازنده شد. تصاویر وی در روز حمله به کنگره وجود دارد.

رایان نیکولز هم یکی دیگر از افرادی است که در روز حمله به کنگره حضور داشته و اهل تگزاس است.

دونالد ترامپ در دوران ریاست جمهوری خود راستگرایان افراطی و برتری طلبان نژاد سفید را مورد حمایت قرار داد. وی پس از اعتراض به نتیجه انتخابات به راستگرایان افراطی گروه پرود بویز آماده باش داد. ارتش آمریکا پس از این حادثه شناسایی نظامیان افراط گرا در دستور کار خود قرار داد.

حمله طرفداران ترامپ به کنگره به تحریک وی، در آمریکا اتفاقی کم سابقه قلمداد می شود. این حادثه به تشدید تدابیر امنیتی و استقرار نظامیان در ساختمان کنگره منجر شد. این تدابیر همچنان ادامه دارند و مقامات امنیتی خواستار ادامه حضور نظامیان برای چند هفته دیگر و همیشگی شدن حصار و موانع ایجاد شده در اطراف کنگره شده اند.

کلیدواژه