دلو 25, 1399 09:45 Asia/Kabul
  • واکنش سازمان ملل به تصمیم آمریکا برای خروج انصارالله یمن از فهرست سازمان‌ های به اصطلاح تروریستی
    واکنش سازمان ملل به تصمیم آمریکا برای خروج انصارالله یمن از فهرست سازمان‌ های به اصطلاح تروریستی

سازمان ملل متحد به تصمیم دولت آمریکا در خارج کردن جنبش انصارالله یمن از فهرست سازمان‌ های اصطلاحاً تروریستی آمریکا واکنش نشان داد.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، سازمان ملل متحد جمعه شب ضمن استقبال از این تصمیم دولت جو بایدن، رئیس‌ جمهوری آمریکا ابراز امیدواری کرد که این اقدامات بتواند به حل و فصل درگیری‌ ها بین نیروهای ارتش و کمیته‌‌ های مردمی یمن با نیروهای دولت مستعفی این کشور و نیروهای ائتلاف سعودی در یمن کمک کند. 

"آنتونی بلینکن"، وزیر خارجه آمریکا جمعه‌ شب اعلام کرد که تصمیم دولت بایدن برای ابطال تصمیم دولت سابق این کشور برای قرار دادن انصارالله یمن در فهرست سازمان‌های اصطلاحاً تروریستی آمریکا از سه‌ شنبه اجرایی خواهد شد.

بلینکن بار دیگر مدعی شد که این اقدام آمریکا در راستای کمک انسانی به یمن است.

دولت سابق آمریکا به ریاست دونالد ترامپ در واپسین روزهای حضور خود در کاخ سفید در راستای خواسته‌ های امارات و عربستان، دو کشور متجاور به یمن، برخی از رهبران انصارالله این کشور را در لیست سازمان‌های اصطلاحاً تروریستی آمریکا قرار داد.

عربستان‌‌ با حمایت آمریکا، امارات و چند کشور دیگر از  ماه حوت 1393اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور کرده است. جنگ‌افروزی عربستان و متحدانش در یمن تاکنون به کشته شدن بیش از هفده هزار یمنی، زخمی شدن ده‌ها هزار نفر و آوارگی میلیون‌ها یمنی منجر شده است.

تجاوز نظامی عربستان به ویژه در بحبوحه همه گیری کووید-19، کشور فقیر یمن را با کمبود شدید مواد غذایی و دارویی مواجه کرده است.

 

کلیدواژه