افزایش انتقادها از آمریکا به خاطر ذخیره‌سازی واکسن‌ در شرایط کمبود جهانی
(last modified 1399-12-25T05:35:24+00:00 )
حوت 25, 1399 10:05 Asia/Kabul
  • افزایش انتقادها از آمریکا به خاطر ذخیره‌سازی واکسن‌ در شرایط کمبود جهانی
    افزایش انتقادها از آمریکا به خاطر ذخیره‌سازی واکسن‌ در شرایط کمبود جهانی

یک رسانه خبری آمریکا در گزارشی به انبار کردن دوزهای واکسن کرونا در آمریکا و افزایش فشارها به دولت آمریکا برای به اشتراک گذاشتن واکسن های اضافی با بقیه کشورهای جهان که با کمبود واکسن مواجه هستند پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری هیل، در شرایطی که چین قرار است 500 میلیون دوز واکسن به کشورهای دیگر کمک کند، دولت فدرال آمریکا مقادیر زیادی واکسن ذخیره کرده است در حالی که بقیه جهان با کمبود واکسن دست و پنجه نرم می‌کنند.

این درحالیست که ایالات متحده واکسن کافی برای واکسیناسیون افراد بزرگسال خود تهیه کرده است و این ذخیره سازی در حال افزایش نیز است.

با این حال، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا هفته گذشته دستور داده است که 100 میلیون دوز دیگر واکسن شرکت «جانسون اند جانسون»(واکسن تک دوزی) خریداری شود. آمریکا پیش از این 100 میلیون دوز واکسن جانسون سفارش داده بود.

کاخ سفید این ذخیره سازی را اینگونه توجیه کرده است که دوزهای اضافی می‌تواند در برابر گونه های جدید ویروس کرونا، واکسیناسیون کودکان، مشکلات احتمالی در روند تولید واکسن و یا به عنوان دوزهای تقویت کننده، کمک کننده باشند.

«جو بایدن» در زمینه ذخیره سازی واکسن توسط دولت آمریکا گفت: اولویت دریافت واکسن کرونا با مردم این کشور است و اگر چیزی اضافه بماند به کشورهای دیگر فرستاده می‌شود.

بی توجهی آمریکا به سایر کشورهای جهان در حالیست که سازمان جهانی بهداشت همواره درباره توزیع ناعادلانه واکسن کرونا و وظیفه اخلاقی کشورها برای کمک به کشورهای فقیرتر هشدار داده است.

کلیدواژه