حمل 13, 1400 15:49 Asia/Kabul
  • اولیانوف: مباحث کمیسیون مشترک برجام کاملاً منظم و حرفه‌ای بود
    اولیانوف: مباحث کمیسیون مشترک برجام کاملاً منظم و حرفه‌ای بود

نماینده دائم روسیه در سازمان های بین المللی بر لزوم توافق در مورد گام های اولیه برای اجرای برجام به منظور ایجاد فضای مساعد تاکید کرد.

به گزارش رادیودری، «میخائیل اولیانوف» نماینده دائم روسیه در سازمان های بین المللی مستقر در وین، روز جمعه با اشاره به نشست مجازی کمیسیون مشترک برجام گفت: مباحث کاملاً منظم و حرفه‌ای بود و ادامه خواهد داشت. به‌نظر می‌رسد در مسیر درستی قرار داریم اما راه پیش‌رو آسان نخواهد بود و نیازمند تلاش‌های فشرده است. به‌نظر می‌رسد طرف‌های توافق برای آن آمادگی دارند. 

هجدهمین نشست کمیسیون مشترک برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) روز جمعه بصورت مجازی و به ریاست «انریکه مورا» معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا و از طرف «جوزپ بورل» نماینده عالی اتحادیه اروپا و با حضور نمایندگان چین، فرانسه، آلمان، روسیه، بریتانیا و ایران در سطح معاونان و مدیران سیاسی وزرای امور خارجه برگزار شد.

در راستای بیانیه مشترک وزرا مورخ دسامبر 2020، اعضا چشم‌انداز بازگشت کامل ایالات متحده به برجام را مدنظر قرار دادند و آمادگی خود را جهت بررسی موضوع با نگرش مثبت و در یک تلاش جمعی مورد تاکید قرار دادند.

دراین نشست اعضای برجام با اشاره به ابعاد فاجعه‌بار خروج آمریکا از برجام (مه 2018) بر انتفاع ایران از برجام و از دست ندادن زمان در این مقطع تاکید کردند.

در پایان، طرف های برجام ضمن تاکید بر تعهدشان جهت حفظ برجام، تصمیم گرفتند این جلسه کمیسیون مشترک را روز (سه شنبه) هفته آینده جهت تداوم رایزنی ها در وین از سر بگیرند تا اقدامات مربوط به لغو تحریم‌ها و گام های هسته‌ای را از‌طریق گروه های کارشناسی مربوطه مشخص کنند.

کلیدواژه