تاکید بر وحدت جهان اسلام برای مقابله با رژیم صهیونیستی +ویدئو
(last modified 1400-01-22T03:31:29+00:00 )
حمل 22, 1400 08:01 Asia/Kabul

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، بر وحدت جهان اسلام با هدف مقابله با تحرکات جدید رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

به گزارش رادیو دری؛ حجت الاسلام « رئیس جماعت علمای عراق با اشاره به توطئه‌های رژیم صهیونیستی علیه امت اسلام و ارزش‌های اسلامی گفت: جهان اسلام با خطرات جدی روبرو بوده و رفع این خطرات و حل مشکلات آن، همکاری و تعاون همه مسلمانان بویژه علمای امت اسلامی را می‌طلبد.

شیخ الملا رئیس جماعت علمای عراق نیز در این دیدار ایجاد تفرقه در کشور عراق را از برنامه‌های دشمنان دانست و گفت: همان گونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران هم بارها تأکید کرده‌اند، امروز بیش از هر زمانی به فعالسازی پروژه تقریب مذاهب اسلامی و وحدت امت اسلامی نیاز داریم.  

رئیس جماعت علمای عراق با اشاره به تلاش‌های صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها برای ایجاد و گسترش تفرقه بین امت اسلام، تصریح کرد: وحدت اسلامی قوی‌ترین سلاح در دست مسلمانان است.

همچنین حجت الاسلام شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در دیدار با «شیخ مهدی صمیدعی» رئیس دار الافتاء عراق گفت: تقریب بین مذاهب راهبردی است که جهان اسلام را تقویت و افول کشورهای استکباری مانند آمریکا را تسریع می کند.

رئیس دار الافتاء عراق نیز در این دیدار با اشاره به اینکه تعامل خوب ایران با اهل سنت دنیا و عراق سبب رفع بسیاری از فتنه های  موجود شده است،گفت: تعامل خوب ایران با اهل سنت دنیا و عراق و تلاش در مبارزه با داعش و رفع بسیاری از فتنه های موجود در عراق دارای اهمیت است.

کلیدواژه