حمل 24, 1400 12:22 Asia/Kabul
  • برگزاری همایش \
    برگزاری همایش \"مهدویت در آیینه رمضان\" در لاهور پاکستان

همایش مجازی "مهدویت در آیینه رمضان" در آستانه ماه مهمانی خدا، با مشارکت خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در شهر «لاهور» و گروه بانوان سفیران رسالت پاکستان برگزار شد.

به گزارش رادیو دری، برنامه مجازی مهدویت در آیینه رمضان روز دوشنبه با حضور «جعفر روناس» رئیس نمایندگی فرهنگی ایران، اساتید و طلاب حوزه علمیه خدیجه الکبری، اعضای گروه بانوان سفیران رسالت در لاهور برگزار شد.

علاقمندان و فعالان دینی با بیان جایگاه ممتاز ماه مبارک رمضان به عنوان بهار قرآن به ارتباط نزدیک این ماه پربرکت با آموزه های منجی عالم بشریت حضرت امام مهدی (عج) پرداختند.

خانم "رباب رضوی" از مسئولان گروه سفیران رسالت پاکستان با بیان اهمیت جستجو و تلاش برای فهم بهتر دین از سوی نسل جوان جامعه گفت: مهدویت و منجی تنها به شیعیان محدود نمی شود بلکه همه خداباوران و یکتاپرستان به آن باور قلبی دارند.

جعفر روناس رئیس خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در لاهور هم گفت، رمضان ماه تمرین و تزکیه نفس برای تحمل مشکلات، صبر، مقاومت و برای ساختن خویش است.

خانم "نصرت عباس" از شاعران اهل بیت نیز در این نشست مجازی با قرائت اشعاری درباره برکات واپسین ایام شعبانیه گفت: دفاع از مظلوم در برابر ظالم برای هر مسلمان واجب است حالا این می تواند به صورت کمک های مالی، جهاد در راه خدا و یا دستکم با بلند کردن صدای احتجاح و مزمت و نفرت علیه ظالم باشد. 

"رباب سبزواری" از دیگر شرکت کنندگان در این وبینار با تبیین و توضیح فلسفه روزه داری گفت: روزه گرفتن تنها تحمل تشنگی و گرسنگی در ساعاتی از ایام روز نیست بلکه باید در کنار آن، به تربیت و پرورش روح از دوری از بدی ها و شرارت ها و تزکیه نفس نیز بپردازیم.

فعال مذهبی پاکستان با بیان اهمیت خطبه شعبانیه توسط رسول گرامی اسلام (ص) خاطرنشان کرد: پیامبر اسلام ضمن پرداختن به زوایای مختلف برکت ماه مبارک رمضان فرمودند: دراین ماه پربرکت خداوند همه درهای رحمت خود را بر روی بندگان خود می گشاید به نحوی که هر نوع فعالیت خیر و نیک انسان ها در این دنیای فانی، به عبادت تبدیل می شود.

در این وبینار همچنین چند نعت در مدح و ستایش حضرت صاحب الزمان (عج) نیز از سوی بانوان طلبه حوزه علمیه خدیجه الکبری قرائت شد.

 

 

کلیدواژه