ثور 05, 1400 09:23 Asia/Kabul
  • جانز هاپکینز: شمار مبتلایان به کرونا در آمریکا از ۳۲ میلیون نفر عبور کرد
    جانز هاپکینز: شمار مبتلایان به کرونا در آمریکا از ۳۲ میلیون نفر عبور کرد

آمار جدید دانشگاه «جان هاپکینز» نشان می‌دهد که در ۲۴ ساعت گذشته با ابتلای دست‌کم ۵۲ هزار و ۳۳۵ مورد جدید، مجموع مبتلایان به کرونا در ایالات متحده آمریکا از ۳۲ میلیون نفر عبور کرد.

به گزارش رادیو دری، طبق جدیدترین آمار دانشگاه «جان هاپکینز»، در ۲۴ ساعت گذشته با مرگ دست‌کم ۷۳۵ مورد جدید، شمار قربانیان کروناویروس در ایالات متحده به ۵۷۱ هزار و ۹۱۴ نفر افزایش یافت.

طبق آمار دانشگاه جانز هاپکینز، آمار مرگ و میر مرتبط با کرونا در ایالت کالیفرنیا به اندازه‌ای به سرعت رو به افزایش است که هم‌اکنون این ایالت  بیشترین تعداد قربانیان کرونا در آمریکا را به خود اختصاص داده است.

وضعیت شیوع کرونا در ایالات آمریکا نگرانی‌هایی را در میان مقام‌های بهداشت این کشور برانگیخته است و اخیراً  «آنتونی فائوچی» مدیر موسسه ملی بیماری‌های عفونی و آلرژی هشدار داد که که آمریکا به زودی شاهد موج چهارم ابتلا به ویروس کرونا خواهد بود.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری در آمریکا گزارش کرده است که بیش از نیمی از تمامی افراد بزرگسال در آمریکا حداقل یک دوز از واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و یک سوم از آن‌ها به طور کامل واکسیناسیون شده‌اند ولی هنوز گروهی از مردم این هنوز واکسن دریافت نکرده‌اند و «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا از آن‌ها خواسته تا حتماً واکسینه شوند.

آمریکا همچنان بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا و قربانیان این ویروس در جهان را دارد و پس از آن هند با ۱۶ میلیون و ۹۵۱ هزار و ۷۶۹ مورد ابتلا و ۱۹۲ هزار و ۳۱۰ مورد فوتی و برزیل با ۱۴ میلیون و ۳۰۸ هزار و ۲۱۵ مورد ابتلا و ۳۸۹ هزار و ۶۰۹ مورد فوتی در رده‌های دوم و سوم کشورهای جهان با بیشترین تعداد مبتلایان به کووید-۱۹ قرار دارند.

کلیدواژه