بلینکن: علی‌رغم توافق، به اقدام علیه فعالیت‌های ایران در دیگر حوزه‌ها ادامه می‌دهیم
(last modified 1400-02-09T04:45:17+00:00 )
ثور 09, 1400 09:15 Asia/Kabul
  • بلینکن: علی‌رغم توافق، به اقدام علیه فعالیت‌های ایران در دیگر حوزه‌ها ادامه می‌دهیم
    بلینکن: علی‌رغم توافق، به اقدام علیه فعالیت‌های ایران در دیگر حوزه‌ها ادامه می‌دهیم

وزیر امور خارجه آمریکا با متهم کردن ایران به فعالیت‌های ثبات‌زدا در منطقه مدعی شد،با وجود حصول توافق هسته‌ای، واشنگتن بازهم تاکید کرده که به اقدام علیه فعالیت‌های تهران در دیگر حوزه‌ها ادامه می‌دهد.

به گزارش رادیودری، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا با تکرار ادعاهای بی‌اساس و نخ‌نما شده علیه جمهوری اسلامی ایران، مدعی شد، تهران چالش‌های واضح و متمایزی برای واشنگتن دارد از جمله فعالیت‌های ثبات‌زدا در منطقه مانند حمایت از تروریسم، نقض حقوق بشر و همچنین برنامه هسته‌ای که طی سال‌های زیادی نگرانی‌های عمیقی را در جامعه بین‌المللی درباره تمایلات ایران و افزایش توانمندی برای تولید سلاح اتمی و مواد شکافت‌پذیر ایجاد کرده است.

به گفته مقام‌های کنونی و پیشین دولت آمریکا، دولت «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در حال بررسی عقب نشستن از برخی از شدیدترین تحریم‌های دوره «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق این کشور است تا ایران را به بازگشت به پایبندی به برجام ترغیب کند.

علی‌رغم تاکید ایران بر لزوم لغو تمامی تحریم‌ها جهت بازگشت تهران به پایبندی کامل به برجام اما واشنگتن همچنان بر حفظ برخی از آنها اصرار دارد.

براساس این گزارش، مقام‌های دولت بایدن هنوز درباره اینکه چه تحریم‌هایی به عقب برگردانده خواهد شد، اظهار نظر نکرده‌اند اما می‌گویند که برای برداشتن تمام تحریم‌های مرتبط با هسته‌ای آماده هستند.

«محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تاکید کرده است که همه تحریم‌های ترامپ ضد برجام بدون توجه به تمایزات و نام‌گذاری‌های بی منطق و خودسرانه باید رفع شوند.

کلیدواژه