اتحادیه اروپا خواستار توقف فوری تنش‌ها در فلسطین اشغالی شد
(last modified 1400-02-21T08:58:07+00:00 )
ثور 21, 1400 13:28 Asia/Kabul
  • اتحادیه اروپا خواستار توقف فوری تنش‌ها در فلسطین اشغالی شد
    اتحادیه اروپا خواستار توقف فوری تنش‌ها در فلسطین اشغالی شد

در پی تجاوزات اخیر رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در مسجدالاقصی، اتحادیه اروپا با صدور بیانیه‌ای خواستار توقف تنش‌ها در قدس و جلوگیری از تلفات انسانی شد.

به گزارش رادیودری به نقل از «تاس»، اتحادیه اروپا در بیانیه امروز با تأکید بر لزوم توقف تنش‌ها در قدس اشغالی اعلام کرد: «افزایش چشمگیر خشونت‌ها در کرانه باختری اشغال شده از جمله در قدس شرقی و همچنین داخل و اطراف غزه باید فوراً متوقف شود».

اتحادیه اروپا در بخشی از بیانیه خود، شلیک راکت از غزه به شهرک‌نشین‌های صهیونیست را «غیرقابل قبول» توصیف کرد و گفت: «تمامی رهبران مسئولیت دارند تا علیه افراط‌گرایان اقدام کنند. وضعیت موجود مکان‌های مقدس باید به طور کامل محترم شمرده شود. ما بر درخواست خود از تمامی طرف‌ها برای تعامل در تلاش‌های تنش‌زدایی تأکید می‌کنیم و جلوگیری از تلفات غیرنظامیان باید به عنوان یک اولویت قرار گیرد».

طبق اعلام دوشنبه شب وزارت بهداشت فلسطین در غزه، در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به شمال این باریکه ۲۰ فلسطینی شهید و براساس تازه ترین گزارش  ۶۵ نفر هلال احمر فلسطین در بامداد سه شنبه، ۷۱۴ فلسطینی در درگیری با نظامیان صهیونیستی در کرانه باختری و قدس شرقی زخمی شدند.

صهیونیست ها در ماه مبارک رمضان با یورش به منطقه باب العمود و صحن‌های مجاور مسجد الاقصی، به سمت فلسطینیان روزه دار گاز اشک آور پرتاب کردند و آنان را مورد ضرب و شتم شدید قرار دادند.

کلیدواژه