پایان نافرجام نشست شورای امنیت درباره فلسطین
(last modified 1400-02-27T05:04:51+00:00 )
ثور 27, 1400 09:34 Asia/Kabul
  • پایان نافرجام نشست شورای امنیت درباره فلسطین
    پایان نافرجام نشست شورای امنیت درباره فلسطین

نشست مجازی شورای امنیت سازمان ملل درباره تحولات فلسطین و غزه، با کارشکنی امریکا، بدون هیچ نتیجه مشخصی پایان یافت.

به گزارش رادیو دری، این نشست که به درخواست چین، نروژ و تونس برای بررسی درگیری ها میان رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین برگزار شد، سومین نشست این شورا طی یک هفته گذشته در این زمینه بود.

دو نشست قبلی نیز با کارشکنی آمریکا و ممانعت از محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین بدون انتشار بیانیه مشترک پایان یافت. 

"ریاض مالکی" وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین، حملات اسرائیل به مناطق اشغالی فلسطین را مصداق جنایت جنگی خواند و از شورای امنیت خواست علیه تل آویو تحریم و ممنوعیت تسلیحاتی وضع کند. 

مالکی تاکید کرد، اسرائیل دزد مسلحی است که وارد خانه ما شده و خانواده ما را ترور میکند، خانه های ما را خراب میکند و مردم ما را نسل بعد از نسل سرکوب میکند. 

 "آنتونیو گوترش" دبیر کل سازمان ملل نیز در این نشست ضمن تاکید بر توقف حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه و کشتار غیر نظامیان فلسطینی از طرفین درگیری خواست به میز مذاکرات بازگردند.

"وانگ یی" وزیر خارجه چین نیز ضمن انتقاد از مواضع آمریکا تاکید کرد که مانع واشنگتن باعث شده شورای امنیت نتواند با یک صدای واحد صحبت کند.

طبق این گزارش، از میان 15 عضو شورای امنیت در نشستهای قبلی، 14 عضو (به جز آمریکا) با صدور بیانیه‌ای مشترک برای محکومیت رژیم صهیونیستی موافق بوده اند.

طبق گزارش، وزارت بهداشت فلسطین، طی هفت روز تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه تاکنون 192 فلسطینی شهید شده‌اند که از این تعداد 58 نفر کودک و 34 نفر نیز زن بوده است و  بیش از 1200 فلسطینی مجروح شده‌اند.

کلیدواژه