ثور 30, 1400 11:50 Asia/Kabul
  • دفاتر 33 موسسه رسانه ای هدف حملات صهیونیست ها قرار گرفت
    دفاتر 33 موسسه رسانه ای هدف حملات صهیونیست ها قرار گرفت

 رییس دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در نوار غزه تاکید کرد، دفاتر ۳۳ مؤسسه رسانه‌ای هدف حملات رژیم صهیونیستی به غزه قرار گرفته است.

«سلامه معروف» رئیس دفتر اطلاع رسانی دولتی در نوار غزه روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود، دست کم ۱۰ روزنامه نگار و خبرنگار در حملات رژیم صهیونیستی به غزه زخمی شدند که سه تن از آن ها  در شمال این باریکه هدف مستقیم رژیم صهیونیستی قرار گرفتند.

معروف ضمن محکوم کردن حملات رژیم صهیونیستی به مقر و دفاتر مؤسسات رسانه ای گفت، کشتن خبرنگاران از سیاست های دائمی رژیم اشغالگر بوده که تلاش دارد شاهدان عینی جنایت خود را از صحنه محو کنند و رسانه ها را از نقل جنایت های خود بازدارند.

رییس دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در نوار غزه خواستار لغو عضویت رژیم اشغالگر از همه سازمان ها، نهادها و اتحادیه های بین المللی وتشکیل یک کمیته حقیقت یاب بین المللی برای اطلاع از اقدامات این رژیم ضد اصحاب رسانه در غزه شد. 

معروف ضمن قدردانی از موضع گیری صریح سازمان گزارشگران بدون مرز که تصمیم گرفته علیه رژیم صهیونیستی شکایت کند، گفت این اقدام نیاز به حمایت دارد و باید از چنین اقداماتی حمایت کرد و ما تلاش می کنیم هر کاری برای موفقیت این گام سازمان گزارشگران بدون مرز انجام دهیم.

اراضی اشغالی فلسطینی طی روزهای اخیر شاهد درگیری میان جوانان فلسطینی و نیروهای صهیونیستی و شهرک نشینان بوده است که در این درگیریها تاکنون دست کم 227 فلسطینی به شهادت رسیده و بیش از 1600 تن دیگر زخمی شدند. 

رژیم صهیونیستی به منظور جلوگیری از پوشش جنایات خود، "برج الجلا" در باریکه غزه را که شماری از دفاتر رسانه‌های بین‌المللی در آن استقرار داشتند، هدف قرار داد. در این برج 13 طبقه دفاتر خبری رسانه‌های بین المللی از جمله شبکه الجزیره، آسوشیتدپرس و خبرگزاری فرانسه قرار داشتند.

کلیدواژه