استقبال روسیه از تمدید احتمالی توافق ایران با آژانس
(last modified Mon, 24 May 2021 05:20:49 GMT )
جوزا 03, 1400 09:50 Asia/Kabul
  • استقبال روسیه از تمدید احتمالی توافق ایران با آژانس
    استقبال روسیه از تمدید احتمالی توافق ایران با آژانس

سرپرست هیات روسیه در مذاکرات برجام تمدید احتمالی توافق فنی ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی را برای یک ماه دیگر، گامی مهم خواند.

به گزارش رادیو دری، "میخاییل اولیانوف" نماینده دائم روسیه در آژانس بین المللی انرژی اتمی روز یکشنبه در توئیتی در مورد امکان تمدید توافق ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی نوشت: این خبر اگر واقعیت داشته باشد، گام مثبت و ضروری خواهد بود.  

 یک مقام مطلع در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی روز گذشته (یکشنبه) اعلام کرد: با توجه به پایان ضرب الاجل سه ماهه ایران به آژانس بین المللی انرژی اتمی احتمال تمدید مشروط توافق قبلی به مدت یک ماه وجود دارد.

این مقام آگاه اظهار افزود: در صورت قطعی شدن این تصمیم انتظار می‌رود طرف مقابل با پذیرش مطالبات قانونی ایران روند دستیابی به توافق را تسهیل کند.

اولیانوف روز شنبه نیز با اعلام این مطلب که مذاکرات در مسیر درست خود پیش می رود، گفته بود که مذاکرات برجامی وین برای از سرگیری اجرای برجام در شرایط کنونی ممکن است در روزهای نخستین ماه ژوئن کامل شود.

دیپلمات‌های ارشد کشورهای عضو برجام طی هفته‌های گذشته در وین، پایتخت اتریش گردهم آمده تا درخصوص رفع تحریم‌های آمریکا و احیای توافق هسته‌ای ایران رایزنی کنند.

جمهوری اسلامی ایران بارها تاکید کرده است، هنگامی به تعهدات برجامی خود بازخواهد گشت که آمریکا همه تحریم‌های ضد ایرانی را در عمل لغو کند و این لغو تحریم‌ها مورد راستی آزمایی ایران قرار گیرد.

کلیدواژه