جوزا 04, 1400 12:03 Asia/Kabul
  • آمریکا: مسیری طولانی برای احیای برجام در پیش است
    آمریکا: مسیری طولانی برای احیای برجام در پیش است

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران درباره نشست کمیسیون مشترک برجام که قرار است امروز (سه شنبه) در وین برگزار شود گفت، هنوز کار زیادی برای احیای کامل این توافق باقی است.

به گزارش رادیو دری، «رابرت مالی» در پیامی توییتری نوشت: «دور قبلی مذاکرات در وین سازنده بود و شاهد پیشرفت معنادار بودیم اما هنوز کار زیادی باید انجام شود».

 نماینده ویژه آمریکا در امور ایران ضمن سازنده خواندن دور قبلی گفت‌و‌گوها در وین برای احیای توافق هسته‌ ای ایران (برجام) تاکید کرد، هنوز کار زیادی برای احیای کامل این توافق باقی مانده است.

اظهارنظر این مقام ارشد واشنگتن درباره احیای برجام و «بازگشت به پایبندی متقابل» در شرایطی مطرح شده که به رغم پایبندی ایران به این توافق، دولت آمریکا در زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ به طور غیرقانونی از آن خارج شد.

دور جدید نشست کمیسیون مشترک برجام امروز (سه شنبه) به صورت حضوری با حضور هیأت‌های ایران و گروه ۱+۴ شامل روسیه، چین، فرانسه، بریتانیا، آلمان و نماینده اتحادیه اروپا در گرندهتل شهر وین از سرگرفته می‌شود. این نشست در سطح معاونان و مدیران سیاسی وزارتخانه‌های امور خارجه‌ ایران و گروه ۱+۴، برگزار خواهد شد.

ریاست این نشست بر عهده «انریکه مورا» معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا خواهد بود و «سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران هم ریاست هیأت ایرانی را بر عهده خواهد داشت.

این نشست در حالی برگزار می‌شود که دیروز تفاهم پیشین ایران و آژانس در خصوص ادامه ضبط داده‌های دوربین‌های آژانس برای یک ماه دیگر تمدید شد.

شرکت کنندگان در نشست امروز قرار است به رایزنی‌ها درباره بازگشت احتمالی آمریکا به برجام و اطمینان از اجرای کامل و موثر این توافق ادامه دهند.

کلیدواژه