جوزا 12, 1400 13:12 Asia/Kabul
  • تاکید اتحادیه اروپا بر ادامه مذاکرات برجام
    تاکید اتحادیه اروپا بر ادامه مذاکرات برجام

سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بر لزوم بهره‌گیری از دیپلماسی در مسیر اجرای کامل توافق هسته‌ای ایران تاکید کرد.

به گزارش رادیو دری، «پیتر استانو» روز سه‌شنبه در نشستی در بروکسل گفت: «دستگاه سیاست خارجی اتحادیه به عنوان هماهنگ کننده برجام همچنان متعهد است هر کاری را که ممکن است انجام دهد تا این توافق دوباره به روند عادی برگردد.»

استانو افزود: «برخی از مسائل دشوار وسخت هنوز باقی مانده است اما ما برای کسب هدف نهایی یعنی اجرای کامل برجام توسط همه طرفها و امضاکنندگان راهمان را ادامه خواهیم داد.

سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه گفت، مذاکرات برجام به موضوعات اصلی مورد اختلاف رسیده است و  در حال حاضر به اختلافات بارزی که وجود دارد، پرداخته می شود.

«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی هم در توضیح روند پیشرفت مذاکرات برای احیای برجام در «وین» تأکید کرد،تا زمانی‌که بر روی همه مسائل باقیمانده درباره برجام توافق نشود، گویی درباره هیچ موضوعی توافق نشده و حصول توافق نهایی به زمان بیشتری نیاز دارد.

دور پنجم مذاکرات برجام  از روز سه شنبه هفته گذشته با حضور نمایندگان گروه ۱+۴ و ایران در وین آغاز شده است. برداشت قریب به اتفاق همه طرف های برجام از ماحصل مذاکرات صورت گرفته حاکیست که پیشرفت قابل توجهی به دست آمده و دورنمای فعال شدن برجام و رفع تحریم‌های آمریکا نمایان شده است.

 

بیانیه اتحادیه اروپا ؛ تاکید بر اجرای کامل برجام

کلیدواژه