جوزا 31, 1400 08:08 Asia/Kabul
  • اظهارات زیاده خواهانه نماینده اتحادیه اروپا در مذاکرات برجام در وین
    اظهارات زیاده خواهانه نماینده اتحادیه اروپا در مذاکرات برجام در وین

معاون دبیر کل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا بدون اشاره به ضرورت پایبندی طرف‌ های غربی به تعهداتشان در برجام اظهارات زیاده خواهانه ای را بیان کرد.

به گزارش رادیودری به نقل از خبرگزاری فارس، «انریکه مورا» معاون دبیر کل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا امروز یکشنبه در اظهاراتی زیاده خواهانه پس از پایان دور ششم نشست کمیسیون مشترک برجام در پیاتخت اتریش گفت: انتظار دارد ایران و آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای درخصوص ادامه فعالیت‌های نظارتی به توافق برسند.

مورا در ادامه اظهارات زیاده خواهانه اش افزود، انتظار دارد توافق نظارت بر فعالیت‌های هسته‌ای ایران که 24 ژوئن منقضی خواهد شد، بار دیگر تمدید شود.

این دیپلمات اروپایی بدون ارائه زمان مشخص برای از سر گیری مذاکرات برجام در وین تصریح کرد، در این 6 دور مذاکره پیشرفت‌هایی حاصل شده و طرف های این توافق هسته ای، هنگام بازگشت به وین نظر روشن‌ تری درباره نحوه انعقاد توافق خواهند داشت.

دور ششم نشست کمیسیون مشترک برجام روز یکشنبه در وین پایتخت اتریش با حضور هیات های ایرانی و گروه چهار به علاوه یک برگزار شد و  به پایان رسید.

«سید عباس عراقچی»، رئیس هیات ایران در این نشست، ضمن اشاره به پیشرفت های  این دور‌ از مذاکرات بویژه در مورد پیش نویس متون مذاکراتی، گفت: موضوعات مهم باقی مانده نیازمند تصمیم گیری های جدی در پایتخت ها به خصوص در کشورهای طرف مذاکره است.

عراقچی از طرف های مذاکره خواست تا با جدیت و اراده قوی به منظور حفظ و احیای برجام، با واقع بینی تصمیمات لازم را اتخاذ کنند.

نشست کمیسیون مشترک برجام، در وین به ریاست " انریکه مورا"، معاون نماینده عالی اتحادیه اروپا در سیاست خارجی‌ برگزار شد.

جمهوری اسلامی ایران تاکید کرده است، با توجه به اینکه آمریکا طرفی بوده که برجام را نقض کرده، این واشنگتن است که باید با رفع تحریم‌ها به توافق بازگردد و لازم است اجرای تعهدات آمریکا مورد راستی‌ آزمایی قرار گیرد.

شرط زیاده خواهانه آمریکا برای بازگشت به برجام

کلیدواژه