سرطان 07, 1400 18:08 Asia/Kabul
  • مقام روس: هزینه‌ های آمریکا برای سرنگونی دولت‌ های قانونی رو به رشد است
    مقام روس: هزینه‌ های آمریکا برای سرنگونی دولت‌ های قانونی رو به رشد است

معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد گفت، هزینه‌های اطلاعاتی و نظامی آمریکا برای سرنگون کردن دولت‌ های قانونی و کشتن انسان‌های بی‌گناه رو به رشد است.

"دیمیتری پولیانسکی"، معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد روز یکشنبه در حساب توییتری خود در پاسخ به توییت "مایکل مک‌فال" سفیر سابق آمریکا در روسیه، آمریکا را قدرتی رو به افول خواند که فقط هزینه‌های اطلاعاتی و نظامی آن برای سرنگون کردن دولت‌های قانونی و کشتن انسان‌های بی‌گناه رو به رشد است.

مک‌فال در اظهارنظری مداخله جویانه درباره اولین آزمایش‌های زیردریایی "بلگورود" روسیه مدعی شد مردم مدام می‌گویند که روسیه یک قدرت رو به افول است. 

این در حالی است که روابط مسکو و واشنگتن طی چند سال گذشته بر سر مسائلی همچون ادعای دخالت روسیه در انتخابات آمریکا، پرونده الکسی ناوالنی، تحریم‌های یکجانبه واشنگتن، بحران اوکراین و شبه‌جزیره کریمه دچار تنش و تیرگی شده است.

از زمان روی کار آمدن جو بایدن به عنوان رئیس‌ جمهور آمریکا، تنش‌ها میان واشنگتن و روسیه در خصوص طیفی از موضوعات از جمله اتهام‌ زنی واشنگتن به مسکو درباره مداخله ادعایی در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و همچنین حمله سایبری به نهادهای دولتی و امنیتی این کشور تشدید شده است.

سناتور روس: آمریکا به ترور عادت کرده است

کلیدواژه