اسد 03, 1400 18:05 Asia/Kabul
  • تاکید پوتین بر قدرت نظامی روسیه
    تاکید پوتین بر قدرت نظامی روسیه

رئیس جمهوری روسیه در مراسم رژه نیروی دریایی این کشور تاکید کرد، مسکو دائما و به طور موفق تسلیحات و تجهیزات دریایی خود را توسعه داده است.

به گزارش رادیودری، «ولادیمیر پوتین» روز یکشنبه در سنت پترزبورگ و در مراسم رژه دریایی به مناسبت سیصد و بیست و پنجمین سالگرد تاسیس ناوگان دریایی روسیه گفت: مسکو دائما و به طور موفق تسلیحات و تجهیزات دریایی خود را توسعه داده و قادر است هر دشمنی را شناسایی کند و در صورت لزوم یک حمله اجتناب ناپذیر به آن صورت دهد. 

رئیس جمهوری روسیه افزود: روسیه در کمترین زمان ممکن جایگاه ارزشمندی در میان قدرت‌های پیشروی دریایی به دست آورده و دستاوردهای خود را از یک قایق کوچک به ناوهای اقیانوس پیما و ناوهای مجهز اتمی با موشکهای کروز زیردریایی ارتقا داده است. 

در مراسم رژه دریایی نیروی دریایی روسیه دو ناو ایرانی سهند و مکران به همراه امیر دریادار «حسین خانزادی» فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و «کاظم جلالی» سفیر ایران در مسکو نیز به عنوان مهمانان ویژه حضور دارند. 

همچنین بیش از چهار هزار تکاور زبده دریایی از روسیه، ایران، هند و پاکستان، به عنوان یگان‌های عمل کننده در رژه دریایی سنت پترزبورگ مشارکت دارند.

 آغاز رژه عظیم دریایی روسیه با حضور ناوگروه ارتش جمهوری اسلامی ایران

کلیدواژه