ساعتی 32 میلیون دلار؛ هزینه جنگ‌های آمریکا برای مردم این کشور
(last modified Sat, 11 Sep 2021 09:55:52 GMT )
سنبله 20, 1400 14:25 Asia/Kabul
  • ساعتی 32 میلیون دلار؛ هزینه جنگ‌های آمریکا برای مردم این کشور
    ساعتی 32 میلیون دلار؛ هزینه جنگ‌های آمریکا برای مردم این کشور

نماینده دموکرات کنگره آمریکا و عضو کمیته تخصیص بودجه مجلس نمایندگان اعلام کرد، مردم ساعتی 32 میلیون دلار بابت جنگ‌های آمریکا پرداخت کرده اند.

به گزارش رادیو دری ، گاردین در مقاله ای به قلم باربارا لی نماینده دموکرات کنگره آمریکا و عضو کمیته تخصیص بودجه مجلس نمایندگان، رئیس کمیته فرعی عملیات خارجی و رئیس مشترک کمیته سیاست گذاری مجلس نمایندگان آمریکا نوشت: هر ساعت، مالیات دهندگان آمریکایی، 32 میلیون دلار بابت هزینه جنگ ها از سال 2001 پرداخت کرده اند و این جنگ ها ، وضعیت آمریکایی ها را امن تر نکرده یا دموکراسی و ثبات را برای غرب آسیا به همراه نیاورده است.

باربارا لی افزود: این جنگ ها بیشتر این منطقه (غرب آسیا) را به بی ثباتی کشانده و هیچ نشانه ای از پایان یا دستیابی به اهداف قدیمی اعلام شده وجود ندارد.

در ادامه این مقاله آمده است: جنگ افغانستان به تنهایی بیش از 2.6 تریلیون دلار برای مالیات دهندگان آمریکایی هزینه داشته است و در نتیجه آن بیش از 238 هزار نفر کشته شدند.

عضو کمیته تخصیص بودجه مجلس نمایندگان آمریکا همچنین یادآور شد، مجوز توسل به نیروی نظامی 2002 که جنگ علیه عراق را بر اساس ادعاهای دروغین سلاح های کشتار جمعی در این کشور صادر کرد 1.9 تریلیون دلار هزینه در برداشت و 288 هزار نفر در نتیجه آن کشته شدند.

کلیدواژه