میزان 01, 1400 16:54 Asia/Kabul
  • ادامه زیاده خواهی اتحادیه اروپا درباره مذاکرات برجام در وین
    ادامه زیاده خواهی اتحادیه اروپا درباره مذاکرات برجام در وین

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بدون اشاره به ضرورت پایبندی طرف‌ های غربی به تعهداتشان در برجام، بار دیگر اظهاراتی زیاده خواهانه درباره مذاکرات پیرامون این توافق هسته ای در وین بیان کرد

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مصاحبه با شبکه پی‌بی‌اس آمریکا بدون اشاره به ادامه بدعهدی طرف‌ های غربی برجام  خواستار بازگشت ایران به مذاکرات برجام در وین شد. 

بورل همچنین مدعی شد، ایران به احیای برجام نیاز دارد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در دیدار با آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در نیویورک نیز ادعا کرد، مهلت بازگشت به برجام ابدی نیست.

الیزابت تراس وزیر امور خارجه بریتانیا نیز روز چهارشنبه پس از دیدار با «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران در حساب کاربری خود در توییتر مدعی شد که بدنبال بازگرداندن ایران به مذاکرات برجام در وین است.

این در حالی است که امیرعبداللهیان با بیان اینکه ایران در برجام حرف‌ها و وعده‌های زیادی شنیده اما پایبندی ندیده است، گفت: متأسفانه بریتانیا هم جزئی از طرف های بدعهد در قبال این توافق هسته ای بوده و این رویکرد باید تغییر کند.

امیرعبداللهیان در این نشست با بیان اینکه بازسازی روابط لندن و تهران نیازمند اقدامات جدی است، بر لزوم عملیاتی شدن بازپرداخت بدهی چهار دهه‌ ای بریتانیا به ایران تأکید کرد.

"سایمون کاوینی" Simon Coveney، وزیر امور خارجه ایرلند نیز روز چهارشنبه پس از دیدار با «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران اعلام کرد که همتای ایرانیش قصد بازگشت به مذاکرات برجام در وین را صراحتا بیان کرد.

این در حالی است که امیرعبداللهیان در دیدار با کاوینی با اشاره به پایبندی ایران به بنیان مذاکرات برجام و ابراز تأسف از خروج غیرقانونی آمریکا از این توافق هسته ای و بدعهدی اروپایی ها در قبال برجام تأکید کرد که دستیابی به نتیجه‌ ای منطقی مستلزم تغییر رویکرد آمریکا و اروپا است. 

ادامه زیاده خواهی بریتانیا و آمریکا درباره بازگشت ایران به مذاکرات وین

کلیدواژه