عقرب 09, 1400 18:43 Asia/Kabul
  • ترامپ: ارتش آمریکا بی‌اعتبار شده و دولتش شکست‌خورده است
    ترامپ: ارتش آمریکا بی‌اعتبار شده و دولتش شکست‌خورده است

رئیس جمهور سابق آمریکا گفت، نحوه خروج این کشور از افغانستان ارتش ایالات متحده را بی‌اعتبار کرده و دولت آمریکا دولتی شکست‌خورده است.

به گزارش رادیو دری، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا روز یکشنبه در مصاحبه با «فاکس نیوز» با بیان اینکه احتمالاً «جو بایدن» بدترین رئیس جمهور تاریخ آمریکاست، اظهار کرد:‌ «نمی‌توانم تصورش کنم. پیش‌تر می‌گفتم جیمی کارتر [بدترین رئیس جمهور آمریکا است]. صادقانه بگویم در مورد [جورج دابلیو] بوش هم به این دلیل که ما را در خاورمیانه (غرب آسیا) گرفتار کرد خیلی طرفدارش نیستم. فکر می‌کنم این بدترین [ریاست جمهوری] در تاریخ کشور ما باشد».

رئیس جمهور سابق آمریکا درباره وضعیت پناهجویان در مرزهای جنوبی این کشور نیز گفت: «آنچه در مرزها می‌گذرد یکی از شرمساری‌های بزرگ برای کشور ما محسوب می‌شود».

ترامپ در پاسخ به این سوال که به دولت بایدن چه نمره‌ای می‌دهد گفت:‌ «این یک دولت شکست‌خورده است. این یک فاجعه است. هرگز چنین چیزی ندیده‌ام. دوست داشتم ببینم کارش را درست انجام می‌دهد. فکر نمی‌کنم هرگز چنین شرمساری را برای دولتی دیده باشیم».

رئیس جمهور سابق آمریکا درباره افزایش قیمت سوخت و تورم در این کشور هم گفت: «در زمان ریاست جمهوری من قیمت هر گالن بنزین ۱.۸۷ دلار بود ولی دیروز در یکی از بخش‌های کالیفرنیا به هفت دلار و هفتاد سنت رسید. بایدن افرادی را فرستاد تا با روس‌ها و سعودی‌ها و دیگر اعضای اوپک دیدار کنند و بگویند ما کمک می‌خواهیم زیرا سوخت کافی نداریم. یک عامل مهم تورم فعلی همین وضعیت سوخت است. نه کامیونی داریم نه کارخانه‌ای نه حمل‌ونقلی و نه هواپیمایی، همه چیز به انرژی وابسته است».

ترامپ همچنین بدون اشاره به کشتار سیاه‌پوستان و خشونت‌های نژادپرستانه در آمریکا مدعی شد، آمار بالای جرم و جنایت در این کشور به‌خاطر پناهجویان است و دموکرات‌ها از طریق وارد کردن میلیون‌ها پناهجو به‌دنبال نابود کردن جمهوری‌خواهان هستند.

 

کلیدواژه