واکنش سناتور روسی به جنایات آمریکا علیه مردم سوریه، عراق و افغانستان
(last modified 1400-08-24T09:36:59+00:00 )
عقرب 24, 1400 14:06 Asia/Kabul
  • واکنش سناتور روسی به جنایات آمریکا علیه مردم سوریه، عراق و افغانستان
    واکنش سناتور روسی به جنایات آمریکا علیه مردم سوریه، عراق و افغانستان

مقام پارلمانی روسیه، افشای کشته‌شدن ۷۰ نفر از ساکنین شهری در سوریه در جریان بمباران نیروی هوایی آمریکا را مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش روزنامه "نیویورک تایمز"، «لئونید اسلوتسکی» رئیس کمیته امور بین‌الملل دومای دولتی روسیه معتقد است که این نخستین حادثه نیست، مردم بی‌دفاع و غیرنظامی همواره "خسارات جانبی" در حملات آمریکا به سوریه، عراق و افغانستان محسوب می‌شوند.

گفته شده است که نیروی هوایی آمریکا در ۱۸ مارس ۲۰۱۹ دو حمله هوایی پشت سر هم در نزدیکی شهر «باغوز» به دستور یک واحد عملیات ویژه آمریکایی که وظیفه عملیات زمینی در سوریه را برعهده داشت، انجام داد. اما در هیچ یک از گزارشات صحبتی از این حملات مرگبار به میان نیامده وهیچگاه هم یک تحقیق کامل و مستقل در مورد این اقدام انجام نگرفته است.

«لئونید اسلوتسکی» نیز این اقدامات مقامات نظامی آمریکا را "افسارگسیختگی و کینه‌توزی در بالاترین سطح ممکن" خواند و گفت، «این مسئله اصلاً برای پنتاگون اهمیتی ندارد.»

بر اساس گزارش های رسمی آمریکا تاکنون میلیاردها دلار سلاح و تجهیزات دراختیار تروریست های مستقر در سوریه و عراق قرار داده است.

بحران در سوریه از سال 2011 با تهاجم گسترده گروه‎های تروریستی مورد حمایت عربستان، آمریکا و متحدانشان برای تغییر معادلات منطقه به نفع رژیم صهیونیستی آغاز شده است.

افزایش تولید مواد مخدر در افغانستان نتیجه جنایت آمریکا در منطقه

 

 

کلیدواژه