قوس 21, 1400 16:14 Asia/Kabul
  • وزیرخارجه بریتانیا مواضع غیرسازنده درباره مذاکرات وین را تکرار کرد
    وزیرخارجه بریتانیا مواضع غیرسازنده درباره مذاکرات وین را تکرار کرد

وزیر امور خارجه بریتانیا بدون اشاره به ارائه متون پیشنهادی و آمادگی ایران برای به نتیجه رساندن مذاکرات وین، بار دیگر مواضع غیرسازنده لندن در قبال مذاکرات را تکرار کرد.

به گزارش رادیو دری، لیز تراس در ادامه نشست وزیران خارجه گروه 7 در لیورپول بدون اشاره به خروج امریکا از برجام به عنوان اصلی ترین مشکلات فراوان پیرامون این توافق و نیز بدون اشاره به بی عملی اروپایی ها به تعهدات برجامی خود، مدعی شد: لازم است که ایران با شروط برجام موافقت کند، هنوز زمان برای یک توافق وجود دارد.

این دیپلمات ارشد بریتانیا درحالی از ضرورت بازگشت ایران به تعهدات برجام سخن رانده که هیچ ادعایی به بی عملی طرف های اروپایی برجام به تعهداتشان در قبال این توافق بین المللی و نیز مشکلاتی که امریکایی برای این توافق بوجود آوردند، نکرده است.

هیات مذاکره کننده ایران، طی ابتکارعملی جدی، متون پیشنهادی خود را در قالب دو موضوع «لغو تحریم‌های ظالمانه» و «مسائل هسته‌ای» به طرف مقابل ارائه کرده است.

ایران به عنوان کشوری مسئولیت پذیر بارها اعلام کرده با توجه به اینکه آمریکا طرف نقض کننده برجام است باید با رفع تحریم‌ها به توافق بازگردد و لازم است اجرای تعهدات آمریکا مورد راستی‌آزمایی قرار گیرد.

اذعان بلینکن به انزوای آمریکا پس از خروج از برجام

کلیدواژه