نظامیان روس پس از رزمایش در مرز اوکراین به پایگاه‌‌ هایشان بازگشتند
(last modified 1400-10-04T14:50:52+00:00 )
جدی 04, 1400 19:20 Asia/Kabul
  • نظامیان روس پس از رزمایش در مرز اوکراین به پایگاه‌‌ هایشان بازگشتند
    نظامیان روس پس از رزمایش در مرز اوکراین به پایگاه‌‌ هایشان بازگشتند

به دنبال پایان رزمایش ارتش روسیه در مناطق مرزی با اوکراین، هزاران نظامی روس به پایگاه‌های خود برگشتند.

به گزارش رادیو دری، ارتش روسیه اعلام کرد: بیش از 10 هزار نظامی این کشور بعد از پایان رزمایش چند هفته‌ ای در نزدیکی مرز اوکراین به پایگاه‌های خود برگشتند.

رزمایش‌ روسیه در چند منطقه نزدیک به اوکراین از قبیل شبه جزیره کریمه برگزار شد.

روسیه بارها عنوان کرده اقدامات نظامی‌ اش در مرز با اوکراین عادی است اما آمریکا و متحدانش همچنان قصد دارند شرایط مرز روسیه با اوکراین را پرتنش جلوه دهند.

کشورهای غربی از جمله آمریکا چند هفته است با اظهار نظرهای غیرمستقیم از طریق گزارش‌های منابع بی‌نام در رسانه‌ها، روسیه را به طراحی حمله علیه اوکراین متهم کرده‌اند.

آمریکا و متحدانش مدعی هستند حضور نیروهای روسیه در مرز اوکراین تهدیدی برای این کشور محسوب می‌شود و مسکو درصدد حمله به کی‌یف است. 

این در حالی است که مسکو پس از شروع جوسازی رسانه‌ها و مقامات غربی درخصوص حمله قریب‌الوقوع روسیه به اوکراین، این ادعا را از اساس رد و بارها اعلام کرد درگیری‌های شرق اوکراین باید از طریق دیپلماتیک حل شود.

اتهامات علیه روسیه درحالی مطرح شده که اوکراین اوایل سال 2021 محموله بزرگی از مهمات و موشک‌های جاولین آمریکایی را دریافت کرد و نظامیان اوکراینی می‌گویند خمپاره و پهپادهای تهاجمی ترکیه‌ای را نیز در اختیار دارند.

مقام روس: روسیه به اوکراین حمله نخواهد کرد

رزمایش مشترک آمریکا و ناتو با اوکراین برای رقابت با روسیه

 

کلیدواژه