دلو 05, 1400 16:28 Asia/Kabul
  • رد تعیین پیش‌شرط برای بازگشت به برجام از سوی آمریکا
    رد تعیین پیش‌شرط برای بازگشت به برجام از سوی آمریکا

آمریکا که به طور غیرقانونی از برجام خارج شده است، تعیین پیش‌شرط برای بازگشت به این توافق هسته ای را رد کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، "ند پرایس" سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت، سخنان "رابرت مالی"، نماینده امور ایران در وزارت خارجه آمریکا درباره آزادی جاسوسان آمریکایی زندانی در ایران، پیش شرط بازگشت واشنگتن به برجام نیست.

"رابرت مالی" که پیشتر اعلام کرده بود موضوع ایرانی های دو تابعیتی زندانی در ایران ارتباطی با مسئله مذاکرات هسته ‌ای ندارد، روز یکشنبه مدعی شد، هیچ توافقی با تهران پیش از آزادی شهروندان آمریکایی صورت نخواهد گرفت.

این در حالی است که افراد مورد اشاره نماینده امور ایران در وزارت خارجه آمریکا، از سوی محاکم قضایی ایران به جرائمی از جمله جاسوسی محکوم و در حال گذراندن دوران زندانی خود هستند. جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده است که وضعیت دو تابعیتی را برای اتباع ایرانی به رسمیت نمی شناسد و افراد زندانی شده، تبعه آمریکا به شمار نمی آیند. 

جمهوری اسلامی بارها اعلام داشته است که موضوع بازداشت و زندانی افراد در زندان های ایران و آمریکا یک موضوع بشردوستانه است و ارتباطی با دیگر موضوعات از جمله موضوع توافق هسته ای ندارد. 

هم‌ اکنون تعدادی از شهروندان ایرانی در آمریکا به بهانه دور زدن تحریم ‌های غیرقانونی این کشور علیه ایران، زندانی هستند.

این در حالی است که شهروندان آمریکایی بازداشت شده در ایران به جرم جاسوسی و جرائم امنیتی، زندانی شده اند. 

ایران در دو سال اخیر به کرات درخواست مبادله زندانیان با آمریکا را مطرح کرده است اما این درخواست ها همواره از سوی واشنگتن رد شده است.

آزادی جاسوس‌ها؛ پیش‌ شرط جدید آمریکا برای بازگشت به برجام

کلیدواژه