دلو 21, 1400 13:48 Asia/Kabul
  • گوترش: ۲۰۲۲ می‌تواند سال پایان همه‌گیری کرونا باشد
    گوترش: ۲۰۲۲ می‌تواند سال پایان همه‌گیری کرونا باشد

"آنتونیو گوترش" دبیرکل سازمان ملل متحد تاکید کرد: جهان منابع لازم را برای پایان دادن به همه‌گیری کووید-۱۹ در سال ۲۰۲۲ را در اختیار دارد.

به گزارش رادیو دری، گوترش در نشستی که به منظور جمع‌آوری کمک‌های مالی برای سازمان جهانی بهداشت در مبارزه علیه کووید-۱۹ برگزار شده بود گفت: ما می‌توانیم همه‌گیری را در سال ۲۰۲۲ پایان دهیم، ما در بهترین مسیر برای دستیابی به آن قرار داریم، اما فقط با وحدت با هم به آن دست خواهیم یافت.

دبیر کل سازمان ملل اظهار کرد که بدون دستیابی به "اهداف حیاتی" مانند واکسیناسیون گسترده جمعیت جهانی، افزایش آزمایش‌ها یا در دسترس بودن راهکارهای درمانی برای نجات جان انسان‌ها، وارد سومین سال همه‌گیری شده‌ایم.

این سیاستمدار پرتغالی با اشاره به اینکه "توزیع دُزهای واکسن در کشورهای با منابع کمتر، به صورت تصاعدی در حال افزایش است" افزود: نابرابری در توزیع واکسن‌ها، بزرگترین شکست اخلاقی دوران ماست.

طبق آمار تارنمای "وُردو مترز" تا امروز ۱۰ فوریه بیش از ۴۰۳ میلیون و ۷۰۱ هزار نفر در جهان به ویروس کرونا مبتلا شده و افزون بر پنج میلیون و ۷۹۶ هزار نفر جان خود را به دلیل ابتلا به این بیماری از دست داده اند.

همچنین طبق داده‌های ارئه شده هم اکنون  بیش از چهار میلیارد و ۸۵۰ میلیون نفر در جهان (بیش از ۶۲ درصد جمعیت جهان) دست‌کم با یک دُز واکسن ضد کرونا واکسینه شده اند.

جهان در گردباد کرونا؛ بی عدالتی در توزیع واکسن کرونا

 

کلیدواژه