دلو 28, 1400 09:36 Asia/Kabul
  • سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: در مراحل پایانی مذاکرات پیچیده وین هستیم
    سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: در مراحل پایانی مذاکرات پیچیده وین هستیم

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همزمان با مذاکرات وین میان ایران و گروه 1+4 که به مرحله‌ تصمیمات سیاسی غرب به ویژه واشنگتن رسیده است، اظهار داشت، در مراحل پایانی یک مذاکرات پیچیده هستیم.

دور هشتم مذاکرات رفع تحریم‌ها از دسامبر گذشته در وین آغاز شد و پس از یک وقفه کوتاه برای مشورت هیات‌ها در پایتخت‌های خود دوباره از هشتم فوریه 2022 (19دلو) در وین از سرگرفته شده است.

علی باقری کنی چهارشنبه شب در توییتی در مورد روند مذاکرات وین نوشت: بعد از هفته‌ها مذاکرات فشرده، بیش از هر زمان به توافق نزدیک شده‌ایم اما تا وقتی درباره همه‌چیز توافق نشده باشد، درباره هیچ چیز توافق نشده است.

به گزارش رادیودری، ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی در نشستی خبری در واشنگتن در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره احتمال دیدار حسین امیرعبداللهیان و آنتونی بلینکن وزیران خارجه ایران و آمریکا در حاشیه اجلاس امنیتی مونیخ افزود که انتظار دیدار وزرای امور خارجه آمریکا و ایران در مونیخ نیست اما باید بگویم همانطور که قبلا هم اعلام کرده ایم، مذاکرات مستقیم میان ایران و آمریکا در مورد موضوع وین در راستای منافع ما خواهد بود.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با بیان اینکه ما درحال حاضر در مذاکرات غیرمستقیم با ایران هستیم و پیام ها از طریق شرکای ما منتقل می شود، ادعا کرد که این امر در مذاکراتی با جزییات زیاد، فنی و پیچیده، مانع ایجاد کرده است.

ند پرایس مدعی شد، مذاکرات مستقیم به نفع تلاش های ما برای بررسی امکان بازگشت به پایبندی مشترک به برجام خواهد بود.

جن ساکی سخنگوی کاخ سفید نیز روز چهارشنبه در نشستی خبری اعلام کرد، قطعا از تلاش‌ها و فرصت جهت تعامل مستقیم با ایرانی ها حمایت می‌کنیم.

میخائیل اولیانوف مذاکره کننده ارشد روسیه با انتشار تصویری از دیدارش با «راب مالی» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در توئیتی نوشت: رایزنی های فشرده و تقریباً بدون وقفه در جریان مذاکرات وین ادامه دارد.

علی باقری کنی مذاکره کننده ارشد ایران چهارشنبه شب با انتشار پیامی در توئیتر نوشت: بعد از هفته‌ها مذاکرات فشرده، بیش از هر زمان به توافق نزدیک شده‌ایم اما تا وقتی درباره همه‌چیز توافق نشده باشد، درباره هیچ چیز توافق نشده است.

ایران دستور کار خود را در وین مشخص کرده و تصمیمات سیاسی خود را گرفته است و حالا زمان آن رسیده که غربی‌ها با اتخاذ تصمیمات سیاسی، برای رسیدن به توافق نهایی اقدام کنند.

جمهوری اسلامی ایران چیزی فراتر از تضمین منافع ملی و لحاظ شدن مطالبات مشروع خود در متن واحد و نهایی توافق مذاکرات وین را دنبال نمی‌کند و این سیاست ایران به‌سبب تجربه بدعهدی آمریکا در خروج از برجام  و تضمین نشدن منافع ملی ایران به صورت پایدار است.

اولیانوف: رایزنی‌های فشرده و بی وقفه ای در وین جریان دارد

باقری: بیش از هر زمان به توافق نزدیک شده‌ایم

امیرعبداللهیان: حصول توافق منوط به رفتار مسئولانه غربی‌هاست

کلیدواژه