حوت 05, 1400 12:30 Asia/Kabul
  • از ادعای تلفات نظامیان اوکراینی تا تکذیب سرنگونی جنگنده روسیه
    از ادعای تلفات نظامیان اوکراینی تا تکذیب سرنگونی جنگنده روسیه

همزمان با آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه برای محافظت از منطقه دونباس اخبار ضد و نقیضی از تحولات اوکراین مخابره می شود.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه بامداد پنجشنبه، فرمان آغاز عملیات نظامی ویژه این کشور برای محافظت از منطقه دونباس را صادر کرد.

پوتین هشدار داد، مسئولیت هرگونه خون‌ریزی احتمالی برعهده دولت اوکراین خواهد بود. 

به گزارش رادیو دری، در حالی که خبرگزاری ها هنوز هیچ آماری را تایید نمی کنند، وزارت کشور اوکراین گزارش داد: مطمئنا صدها نظامی تاکنون در اثر حملات موشکی روسیه جان خود را از دست داده اند.

خبرگزاری فرانسه در گزارش دیگری نیز به نقل از خبرنگاران خود اعلام کرد که آژیرهای هشدار بمباران از ساعت ۷ صبح به وقت محلی در کی‌یف شنیده شد.

همچنین عکاس خبرگزاری فرانسه از حضور ده ها تن از مردم اوکراین در ایستگاه های مترو خبر می دهند که چمدان به دست قصد ترک پایتخت این کشور را دارند.

براساس این گزارش، از صبح امروز در مرکز شهر کی‌یف دستکم صدای دو انفجار و در پی آن صدای آژیر آمبولانس ها شنیده شد.

پیش از این وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، مسکو هیچ حمله ای به شهرها و مناطق مسکونی اوکراین نخواهد کرد و فقط زیرساخت های نظامی این کشور را هدف قرار خواهد داد.

از سوی دیگر، ارتش اوکراین مدعی شد، پنج فروند هواپیما و یک فروند بالگرد روسی را سرنگون کرده است اما این خبر از سوی روسیه تکذیب شد.

شبکه تلویزیونی الجزیره نیز گزارش داد: اعلام سرنگونی پنج فروند هواپیمای نظامی روسیه احتمالا فقط برای تقویت روحیه نیروهای ارتش اوکراین صورت گرفته است.

شبکه تلویزیونی سی ان ان هم از وقوع حداقل ۵ انفجار در فرودگاه بین المللی بوریس پیل (ا Boryspil International Airport) خبر داد.

فرمان پوتین برای آغاز عملیات نظامی ویژه در دونباس

وزارت دفاع روسیه: به شهرهای اوکراین حمله نمی کنیم

کلیدواژه