پایان دور سوم مذاکرات روسیه و اوکراین؛ ادامه گفت وگوها درباره آتش‌بس
(last modified 1400-12-17T04:12:43+00:00 )
حوت 17, 1400 08:42 Asia/Kabul
  • پایان دور سوم مذاکرات روسیه و اوکراین؛ ادامه گفت وگوها درباره آتش‌بس
    پایان دور سوم مذاکرات روسیه و اوکراین؛ ادامه گفت وگوها درباره آتش‌بس

سومین دور مذاکرات میان روسیه و اوکراین پایان یافت و گفت وگوها بر سر آتش بس همچنان ادامه دارد.

نخستین دور مذاکرات روسیه و اوکراین در شهر «گومل»  (Gomel) بلاروس در ۲۸ فوریه / 9حوت برگزار شد؛ دومین دور مذاکرات نیز سوم ماه مارس/ 12 حوت در شهر برست بلاورس در نزدیک مرز لهستان انجام شد. 

به گزارش رادیو دری، میخائیلو پودولیاک مذاکره کننده اوکراینی اعلام کرد گفت وگوها با روسیه پیشرفت کمی در خصوص تخلیه غیر نظامیان داشت و وضعیت به طور کلی تغییر نکرده است. 

پودولیاک افزود: دو طرف به گفت وگوها درباره آتش بس ادامه خواهند داد. 

ولادیمیر مدینسکی، مذاکره کننده روسیه نیز پس از پایان مذاکرات اظهار داشت: هنوز زود است که در مورد نتایج مثبت صحبت کنیم. 

در همین حال، ولادیمیر مدینسکی مذاکره کننده ارشد روسیه گفت: هیات اوکراینی به همتایان روس خود تضمین داده است که کریدورهای بشردوستانه از روز سه شنبه به طور عادی کار خود را آغاز خواهند کرد. 

در پی تحرکات اخیر غرب در نزدیکی مرز روسیه، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری این کشور24 فوریه / 5 حوت در پاسخ به درخواست کمک نظامی سران جمهوری های دونتسک ولوهانسک در شرق اوکراین، دستور عملیات ویژه نظامی در منطقه دونباس را صادر کرد. بعد از آن، جنگنده‌ها، توپخانه‌ و سامانه‌های موشکی روسیه، مواضع نظامی اوکراین را هدف قرار دادند.

روسیه اعلام کرده است، عملیات این کشور در اوکراین به منزله آغاز جنگ نیست؛ بلکه اقدامی برای جلوگیری از یک جنگ در گستره جهانی است.

همزمان با ادامه آتش جنگ در اوکراین، سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین المللی علیه روسیه در حال افزایش است.

شرط روسیه برای توقف عملیات نظامی در اوکراین

کلیدواژه