حوت 19, 1400 09:41 Asia/Kabul
  • سازمان ملل: 516 غیرنظامی تاکنون در جنگ اوکراین کشته شده‌اند
    سازمان ملل: 516 غیرنظامی تاکنون در جنگ اوکراین کشته شده‌اند

سازمان ملل اعلام کرد، از تاریخ 24 فوریه/5حوت که روسیه حمله خود به اوکراین را آغاز کرد، 516 غیرنظامی در اوکراین کشته شده‌اند.

به گزارش رادیو دری، دفتر کمیسیار عالی حقوق بشر سازمان ملل روز چهارشنبه در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد، حدود 908 غیر نظامی نیز در این جنگ مجروح شده اند.

آخرین گزارش سازمان ملل نشان می دهد که در مقایسه با آمار قبلی، تعداد تلفات غیرنظامیان در اوکراین 46 نفر افزایش یافته است.

سازمان ملل همچنین روز چهارشنبه اعلام کرد، بیشتر تلفات غیرنظامی به دلیل استفاده از سلاح های انفجاری با حوزه تاثیر گسترده، از جمله گلوله باران توپخانه سنگین و سیستم های راکتی چند منظوره و حملات موشکی و هوایی بوده است.

در پی تحرکات اخیر غرب در نزدیکی مرز روسیه، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری این کشور24 فوریه/5حوت در پاسخ به درخواست کمک نظامی سران جمهوری های دونتسک ولوهانسک در شرق اوکراین، دستور حمله نظامی در منطقه دونباس را صادر کرد. بعد از آن، جنگنده‌ها، توپخانه‌ و سامانه‌های موشکی روسیه، مواضع نظامی اوکراین را هدف قرار دادند.

همزمان با ادامه آتش جنگ در اوکراین، سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین المللی علیه روسیه در حال افزایش است.

 پایان دور سوم مذاکرات روسیه و اوکراین؛ ادامه گفت وگوها درباره آتش‌بس

تشکیل جلسه ستاد ویژه اوکراین به ریاست امیرعبداللهیان

کلیدواژه