حوت 26, 1400 09:40 Asia/Kabul
  • هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره اوجگیری دوباره کرونا
    هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره اوجگیری دوباره کرونا

برون مرزی- سازمان جهانی بهداشت هشدار داد، رفع محدودیت های اجتماعی، کاهش رعایت بهداشت عمومی و نرخ پائین واکسیناسیون منجر به افزایش آمار جهانی مبتلایان به کووید-19 شده است.

 پس از یک ماه کاهش موارد ابتلا به کرونا در سطح جهان، در روزهای اخیر تعداد بیماران دوباره افزایش یافته و چین و برخی از کشورهای آسیایی به اعمال قرنطینه و محدویت های اجتماعی برای کنترل آن روی آورده اند.

خبرگزاری رویترز روز چهارشنبه گزارش داد، بنا بر اعلام سازمان جهانی بهداشت، زیرسویه بسیار مسری BA.2 اومیکرون و برداشته شدن محدویت های اجتماعی از یک سو و کاهش رعایت بهداشت عمومی از سوی دیگر در اوجگیری دوباره کرونا دخیل هستند.

«تدروس آدهانوم» رئیس این سازمان نیز گفت، با وجود کاهش آزمایش ها شاهد افزایش موارد ابتلا در برخی از کشورها هستیم و این نشان می دهد که آمار ابتلا تنها سهم ناچیزی از واقعیت را منعکس می کند.

مقام های این سازمان گفته اند، نرخ پائین واکسیناسیون ناشی از حجم فراوان اطلاعات کذب در برخی از کشورها نیز به رشد دوباره کرونا کمک کرده است.

سازمان جهانی بهداشت زیر سویه BA.2  اومیکرون را مسری ترین سویه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون می داند و اعلام کرده که شواهدی دال بر شدت بیشتر بیماری ناشی از ابتلا به این سویه دیده نشده و دخالت سویه های دیگر در اوجگیری موج جدید کرونا نیز ثابت نشده است.

سویه اومیکرون نخستین بار اواخر نوامبر 2021 در آفریقای جنوبی گزارش شد.

بر اساس آمار سایت ورلد مترز، از زمان شناسایی و شیوع ویروس کرونا(دسامبر 2019) تاکنون، 464 میلیون و 462 هزار و 115 نفر به این ویروس مبتلا شده و 6 میلیون و 81 هزار و 408 نفر جان باخته اند.

هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره گسترش ویروس کرونا

کلیدواژه