حمل 30, 1401 19:11 Asia/Kabul
  • تحریک طالبان پاکستان: انتقام حملات هوایی به افغانستان را از اسلام آباد می گیریم
    تحریک طالبان پاکستان: انتقام حملات هوایی به افغانستان را از اسلام آباد می گیریم

گروه "تحریک طالبان پاکستان" با تهدید دولت اسلام آباد به تشدید حملات خود اعلام کرد: انتقام حملات هوایی پاکستان در افغانستان را خواهد گرفت.

به گزارش رادیو دری، گروه تحریک طالبان پاکستان (TTP) به مقام‌های پاکستان هشدار داده است که جنگجویان این گروه قصد دارند انتقام کشته شدن غیرنظامیان بی گناه افغان را در حملات هوایی اخیر پاکستان در ولایت های «خوست» و «کنر» افغانستان بگیرند.

این گروه اعلام کرده است: پاکستان برای سرپوش گذاشتن بر تحقیر و شکست خود در «کنر»، «خوست»، «باجور» و «وزیرستان»، حملات هوایی انجام داده و صدها نفر از جمله زنان و کودکان بی گناه را کشته است؛ بر این اساس، گروه "تحریک طالبان پاکستان" متعهد  است که انتقام  این حملات را بگیرد و همچنین از مردم پاکستان خواسته است تا در برابر ارتش این کشور و گروه داعش ایستادگی کنند. 

در همین حال طلوع نیوز افغانستان، پاکستان را به دروغ گویی متهم کرده و مدعی شده است:  محلی که ارتش پاکستان به آن حمله کرده اردوگاه های پناهندگان است که بیشتر آنان زنان و کودکان هستند.

مقامات طالبان روز شنبه اعلام کردند که تلفات حملات هوایی و توپخانه‌ای جمعه شب پاکستان به ولایت‌های کنر و خوست  به 47 نفر افزایش یافته است.

ارتش پاکستان که از ادامه حملات شبه نظامیان به ستوه آمده، در ماه های اخیر عملیات خود را در امتداد مرز افغانستان افزایش داده است.

پاکستان از دولت موقت طالبان درخواست کرده است تا رهبران گروه "تحریک طالبان پاکستان" را  به این کشور بازگرداند اما طالبان حضور عناصر خرابکار در افغانستان را رد کرده است.

تظاهرات شهروندان ولایت خوست در اعتراض به حملات نظامیان پاکستانی

 افزایش تلفات حمله هوایی پاکستان به افغانستان

کلیدواژه