ثور 17, 1401 15:30 Asia/Kabul
  • آغاز دومین دوره ریاست جمهوری مکرون
    آغاز دومین دوره ریاست جمهوری مکرون

رئیس جمهوری فرانسه در حالی دور دوم ریاست جمهوری پنج ساله خود را آغاز کرد که نظرسنجی‌های اخیر از کاهش اعتماد مردم این کشور به او حکایت دارد.

به گزارش رادیو دری، امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه امروز شنبه و پس از برگزاری مراسم تحلیف هشتمین رئیس جمهوری در جمهوری پنجم این کشور در کاخ الیزه، دومین دوره پنج ساله فعالیت خود را آغاز کرد.

این در حالی است که رسانه‌های فرانسوی با توجه به کاهش درصد آرای مکرون در انتخابات ریاست جمهوری 2022 فرانسه در مقایسه با سال 2017، افزایش آرای رقیب نسبت به دوره گذشته، اتحاد احزاب چپ برای حضور در انتخابات پارلمانی در 12 ژوئن 2022/ 22 جوزا 1401 و محروم کردن رئیس جمهوری از انتخاب نخست وزیر، دوره پنج ساله دوم ریاست جمهوری را پر چالش ارزیابی کردند.

پیروزی دوباره مکرون در انتخابات ریاست جمهوری 2022 فرانسه با اما و اگر های زیادی درباره دلایل رای دادن شهروندان فرانسوی به او و چالش های داخلی و خارجی که مکرون در 5 سال آینده باید با آنها دست و پنجه نرم کند، مواجه شده است و بسیاری درباره تحقق وعده های او درمورد اصلاحات بازنشستگی، طرح های آب و هوایی، رسیدگی به وضعیت وخیم بیمارستان ها و مهار تورم تردید دارند.

مقابله با تبعات جنگ اوکراین برای کشورهای اروپایی و در میان آنها فرانسه، بهبود قدرت خرید مردم و بازیابی اعتماد جوانان که کمترین رای را به مکرون در انتخابات دادند، دیگر چالش‌های او در دوره جدید محسوب می‌شود.

پیروزی مکرون در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه

کلیدواژه